חברת "ופא טלקום" האיראנית מתחילה לקדם חבילות סלולר זולות בסוריה

וואפא טלקום (מפעילת הסלולר השלישית בסוריה) השיקה הצעות פנטסטיות לקידום ועידוד רכישת הקווים שלה, למרות שטרם הכריזה רשמית על תחילת שירותיה בסוריה.

זה קרה שבועיים לאחר שכרים אבן בשאר אל-אסד קידם את החברה, שלכאורה בבעלות אנשי עסקים המקורבים לאמו אסמאא', במהלך פעילות להשקת שירות הדור החמישי לראשונה בסוריה.

בפרסומת של חברת וואפא טלקום נמסר הצעה לספק קו נטען למשך חודש שלם בחינם למי שמנוי על שירותיה, והוא כולל 1200 דקות, 100 דקות לרשתות אחרות עם 5000 מגה בייט אינטרנט, בנוסף להצעות אחרות לעוקבי העמוד שלו ברשתות החברתיות.

 

וואפא טלקום "פטריוטית לחלוטין" או מזוהה עם המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים?

תחקיר  שפורסם בסוף השנה שעברה חשף קשרים הדוקים בין המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים לחברה מלזית שהיא בעלת הרוב במפעילת הטלפון השלישית בסוריה (ופא טלקום), מה שסותר את הנרטיב של משטר אסד לפיו החברה "לאומית לחלוטין" ."

התחקיר, שהוכן על ידי ה- Observatory of Political and Economic Networks, ארגון ללא מטרות רווח, והארגון למלחמה בפשע מאורגן ושחיתות (OCCRP), הצביע על כך שהחברה המלזית האחראית על הפעלת וואפא טלקום הסתירה קשרים למשמרות המהפכה האיראנים. 

הוא ציין כי מיליציית אסד ניסתה להסתיר זאת על מנת להימנע מסנקציות מערביות שהוטלו עליה ועל משמרות המהפכה על מנת להקל על מכירת הנפט לטובתו, שכן נמצא כי שני בכירים בחברה המלזית קשורים לחברות אשר הוטלו עליהן סנקציות על תמיכה במשמרות המהפכה, בעוד הבעלים של החברה היה קצין במיליצית משמרות המהפכה, לפי רישומים בחברה עד 2019.

הדו"ח הצביע על כך שאין אינדיקציות לקשרים של איראן עם מפעילת הסלולר, מלבד שאחד מאנשי העסקים הסורים שהתראיינו ל"OCCRP" הרחיק לכת ותיאר את המפעיל כשותפות בין מיליציית אסד ומשמרות המהפכה ושאיראן מעורבת במפעיל החדש, על ידי הצגת שותף פיקטיבי המזוהה עם משמרות המהפכה האיראנים, שהיא "החברה העסקית הערבית" המלזית , שמחזיקה כעת ברוב המניות ב"ופא טלקום".

"אחר

קרדיט: אוריינט ניוז