מספר רב של לוחמי חיזבאללה נהרגו מפגיעת טיל נ"ט במזרח סוריה

15 לוחמים משורות מיליציית חיזבאללה הלבנונית נהרגו היום אחר הצהריים, כתוצאה מפגיעת טיל מונחה בכפר אל-בגילייה, ממערב לדיר א-זור, כך לפי כתב של רשת החדשות הסורית –  Nahr Media Network.

הכתב אמר כי חמושים לא מזוהים תקפו מכונית שהחליפה משמרות של לוחמי מיליציית חיזבאללה הלבנונית בכפר אל-בגיליה, והרגו 15 חברים  במקום.

ראוי לציין כי העיר דיר א-זור נמצאת בכוננות ברמה הגבוהה ביותר, בעקבות הריגת אנשי חיזבאללה.

חיזבאללה עד כה לא מיהר להודות בהרג לוחמים משורותיו לכן סביר להניח , לאור ניסיון העבר, כי הארגון הלבנוני "ילבין" את מותם בהדרגה מבלי לפרט את מקום נפילת ההרוגים.

 

ברשתות החברתיות כבר החלו להופיע ידיעות על תקרית הדמים הקשה זאת והלן דוגמאות מהדיווחים:

*- אירוע הראשון מסוגו שמשפיע על מיליצית חיזבאללה #حزب_اللّه בלב אזורי השליטה שלו בדיר א-זור, שם נהרגו (5) לוחמי המיליציה המקומיים, כך לפי דיווח ראשוני, ו-13 נוספים נפצעו בפיצוץ של משאית בינונית שהובילה אותם במרכז העיירה אל-בגיליה, ממערב לדיר א-זור, ומספר ההרוגים עשוי לעלות.

*- אופי הפיצוץ, על פי הנתונים הראשוניים, מעיד כי הוא נגרם ממטען חבלה שהוטמן במשאית, שלוותה במספר ניידות של המיליציות. נוסעי המשאית השתתפו בישיבה סגורה, והם היו בין העובדים המשרתים בנמל התעופה הצבאי בדיר א-זור בתוך המטה שלהם. שמות ההרוגים שנודעו עד כה: אחמד אל עבדאללה מוחמד אל-ענזי Hudifa Faraj .

אזורים אלו נחשבים מבוצרים ונמצאים בהשפעת המיליציות, ורק לעתים רחוקות מתרחשות בהם פיגועים. ב-27 באפריל 2023 התפוצץ מטען במכונית שנסע בה מפקד מיליציית ההגנה הלאומית בעיירה שומאיתייה, ממערב לדיר א-זור.

 

5 מבין ההרוגים בתקרית:

תמונה

 

אזור התקרית: 

תמונה