הרשתות החברתיות חושפות אבדות כבדות לצבא סוריה וביניהם 4 תתי אלופים

למרות השקט היחסי בחזיתות העימות, מתחילת החודש ספגה המיליציה של אסד אבדות כבדות, בין אם בדרג החיילים ובין אם בדרג הקצינים.

במהלך השבועיים האחרונים, רשתות חברתיות בסוריה פרסמו הודעות אבל על קצינים וחיילים רבים מצבא סוריה. מקומות ונסיבות מותם היו מגוונים והן הגופים שעמדו מאחורי הפרסומים.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

רשתות חברתיות הנאמנות למשטר דיווחו על הריגתו של תא”ל ג’עפר עלי אל-אח’רס, כאשר מטען חבלה התפוצץ במכוניתו בשכונת אל-שמאס בחומס, וציינו כי הוא ממחוז חמה, מהעיירה אל-ראבעה. 

סרן חסן דיב דיב, שהיה מהכפר ספספה בטרטוס, נהרג,מהפצצה טורקית מצפון לחאלב.

ההפצצה הטורקית הובילה גם למותם של לוחמים, מוחמד נג’ה אחמד מהכפר דנחא באזור הכפרי של חומס, אנס עומר אל-תמאס אל-מנצור מהעיירה קמחאנה שבכפר חמה, סאמר אל-ג’ג’אמי מאסויידה, קוסאי דיאב ממחנה אל-ופידין, מוחמד מאמון טטארי ועבדאללה מוחמד אל-קראקי מהכפר קאיטה בדרעא. 

ובחזיתות הלחימה בפרברי לטקיה נהרג שעבן איברהים חלוף, תושב רמת הגולן (שבשליטת ישראל) ותושב אזור דמר.

חמושים לא מזוהים תקפו, סמוך לסכר הכפר אום אל-עזאם באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, את סגן  סולטן אל-טייבה, שמוצאו מלטקיה, ואת זה שהתלווה אליו, אנואר דהם חמיס, שמוצאו מכנאכר, והרגו אותם במקום.

במקרה אחר חמושים אלמונים רצחו בעיירה רוואהינה שבאזור הכפרי של קוניטרה, את ואל חאלד אל-ג’אסם, חבר במיליציה הביטחונית הצבאית ונציג מיליציית חיזבאללה הלבנונית בקוניטרה.

ברשתות חברתיות התאבלו גם על תא”ל חסן באדי מוסטפא, בן לטקיה, לאחר שלקה בתקף לב, וכן על תא”ל אחמד עלי מוחמד, בן הכפר דיר אל-באשל שליד העיר בניאס בצפון מערב סוריה. 

רשתות חברתיות במחוז א0סוידאא’ שבדרום סוריה ספדו לתא”ל בדימוס מוחמד נאצר, שכיהן גם כחבר בפרלמנט הסורי.

גם למשטרה הסורית היו הרוגים בשבועיים האחרונים. השוטרים עימאד מוחמד אל-ספדי ואחמד זכריה אל-ואדי נהרגו על ידי חמושים אלמונים בעיירה שייח’ מסכין.
 
שני החיילים, מוחמד סמי עובידן ורבי עלי וואסוף, נהרגו בכיכר העיירה נבע א-סכר באזור הכפרי של מחוז קוניטרה.
                               
רשתות חברתיות נאמנות אחרות ספדו לתא”ל במשטרה, אסד דיראר אל-נבהאן, וציינו כי בעבר כיהן בתפקיד עוזר ראש סניף הכלא המרכזי בחאלב.

 

הודעות האבל של חלק מהקצינים הבכירים שנהרגו בשבועיים האחרונים:

קרדיט: אוריינט ניוז