לוב מגרשת אלפי שוהים מצריים בלתי חוקיים בחזרה לארצם

לא מספיק שהמצב הכלכלי במצרים בכי רע ויתרות מטבע החוץ באוצר המדינה ריקות לחלוטין עכשיו החליטה לוב לגרש אלפי מהגרי עבודה בלתי חוקיים שהגיעו ממצרים לחפש עבודה בתעשיית הנפט בלוב ולשלוח את הכסף למשפחותיהם מה שממלא במעט את קופת המטבע חוץ של מצרים.

מקור ביטחוני מצרי ומקור ביטחוני במזרח לוב אמרו כי הכוחות השולטים במזרח לוב גירשו בימים האחרונים אלפי מצרים השוהים במדינה באופן בלתי חוקי, ואילצו אותם לנוע למצרים ברגל אל מעבר לגבול היבשתי בין שתי המדינות.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

המקור הביטחוני הלובי מסר כי הכוחות במהלך פשיטות על מבריחי אדם, ובעקבות חילופי אש בין כוחות הביטחון למבריחים, מצאו 4,000 מהגרים בדרכם לגבול. 

עיתונים לוביים מקומיים דיווחו כי כוח הביטחון המשותף באזור אמסעד החל ביום חמישי להחזיר מאות מהגרים מצריים בלתי חוקיים לארצם.

 

ערוץ  אלערביה בלוב ציטט מקורות שאמרו, "נמשכת הפעילות לגירוש מהגרים נוספים ששוחררו מאחיזתם של מבריחי אדם, במהלך המבצע הביטחוני שהתקיים באסאיד ביום רביעי שעבר. 

הגורם הביטחוני המצרי אמר כי רק כ-2,200 מהגרים מתוך ארבעת אלפים שנמצאו על ידי כוחות הביטחון הלובים שהו בלוב באופן בלתי חוקי והם אלו שגורשו. הוא הוסיף כי רוב המגורשים היו מצרים, בעוד שחלקם היו בעלי לאומים אפריקאים אחרים.

הוא ציין שכאשר גורשו, הם נלקחו למקום סמוך לגבול ולאחר מכן הלכו שני קילומטרים לכיוון מצרים.

כמה מחלוצי המדיה החברתית הפיצו סרטונים המציגים את תהליך גירוש המהגרים ואת צעדתם לעבר הגבול. 

סוכנויות ההגירה אומרות שבלוב יש כחצי מיליון מהגרים, שרבים מהם מקווים לעבור לאירופה בסירות, בעוד שאחרים מתיישבים בלוב בחיפוש אחר עבודה במדינה העשירה בנפט.

 

איטליה, היעד של רוב הסירות הללו, אומרת שמספר המהגרים שחוצים לאירופה מלוב עלה השנה חדות.

המקור הלובי אמר שכוחות הביטחון הרסו נמל המשמש מבריחי אנשים.

לוב ראתה מעט שלום או ביטחון מאז ההתקוממות שנתמכה על ידי נאט"ו ב-2011, ומהגרים רבים היו נתונים לאלימות והתעללות בידי מבריחי אנשים וקבוצות חמושות אחרות.

מערך של פלגים חמושים יריבים שולט בשטח באזורים המערביים של לוב בעוד הצבא הלאומי הלובי (LNA) בראשות הגנרל ח'ליפה הפטר שולט במזרח המדינה.

קרדיט: אלחורה