איך בילה סדאם את ימיו לאחר נפילת בגדד?

למרות שחלפו 20 שנה מאז נפילת משטרו של סדאם חוסיין בעיראק, כמה פרטים מהימים האחרונים שלאחר נפילת בגדאד בידי כוחות ארה"ב ב-9 באפריל 2003, עדיין אפופים בסודיות.

בתקופה זו נאלץ סדאם חוסיין להסתתר בין בתים וערים ולנהל פגישות עם מנהיגי משטרו בחשאי, ואף ויתר על חלק משומרי הראש שלו בתקופה זו.

ד"ר חליל אל-דולאימי, ראש צוות ההגנה של סדאם לשעבר, חשף כי התקופה שלאחר נפילת בגדד נקראה תקופת ההסתרה, כאשר סדאם נפגש עם כמה בכירים ב-11 באפריל, ואמר להם להתכונן להילחם עם נשק קל.

הוא גם ביקש מאנשי האבטחה שלו ומחבריו ללכת לדרכם, תוך השארת מעט מאוד גורמים, ואז הוא נסע לרמאדי, למשפחת חרביט, לשייח' משאר אל-חרביט.

 

הוא הסתתר בחווה בתיכרית

לגבי נפילת המשטר והשלמת הכיבוש כל כך מהר, הוא ציין שהסיבה לכך נובעת מהכוח הלא שווה בין הכוחות העיראקיים שלחמו ללא חיפוי אווירי לבין מעצמות העל יחד עם 40 מדינות.

בנוסף לכך שהאמריקאים השתמשו בנשק גרעיני טקטי, הדבר זעזע את החייל העיראקי, שראה את הטנק נמס מולו והופך לנוזל, לפי אל-דולאימי.

ראוי לציין כי נשיא עיראק לשעבר נשאר במחבוא עד שנמצא מסתתר בחווה בתיכרית, ונערך לו משפט בגין פשעים נגד האנושות שביצע משטרו בשנות השמונים של המאה הקודמת, וגזר דין מוות הוצא נגדו בנובמבר 2006.

25 مليون دولار كان ثمن القبض عليه.. كيف قضى صدام أيامه الأخيرة بعد سقوط  بغداد؟ #أهل_مصر #ahlmisr - YouTube

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות