שועטים לפשרה: איראן חושפת שיחות לא רשמיות עם ארה"ב בתיווך אירופי

היום, יום שלישי, חשף שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, "שיחות לא רשמיות" שמדינתו מקיימת עם ארצות הברית בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

איראן חושפת שיחות עם אמריקה

בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" אמר עבדולהיאן כי איראן "ניהלה דיונים ארוכים בווינה", וציין כי הם על סף הגעה להסכם, אך בני שיחו דרשו יותר במהלך השיחות הללו, מה שהפריע להתקדמות להסכם.

הוא הוסיף, " הדיפלומטיה והמשא ומתן נמשכים", וציין כי אנריקה מורה, מתאם השיחות מטעם האיחוד האירופי, בנוסף לנושא ונותן האיראני הראשי, עלי באגרי קאני, נמצאים בקשר מתמיד, בנוסף למגעיו עם ג'וזפ בורל, נציג האיחוד האירופי.

"תמיד יש הודעות והצעות לא רשמיות שמוחלפות בינינו לבין האמריקנים באמצעות מתווכים באזור ואפילו בעזרת אירופאים" – הוסיף.

השיחות להחייאת הסכם הגרעין , שנחתמו בין איראן מחד ל-5 החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה מאידך, נתקעו עקב אי הסכמה של וושינגטון וטהראן על הנוסח הסופי של ההסכם שהוצג על ידי המתווך האירופי.

טהראן קוראת לסגור את "ההאשמות" של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על מציאת עקבות של חומרים גרעיניים ב-3 אתרים איראניים לא מוכרזים, כחלק מהבטחת הדרך להגיע להסכם .

הערה ברקע הכתבה: איראן מבחינה היטב ברצון האמריקאי הבלתי נשלט להגיע איתה להסכם והיא מכניסה עוד ועוד "עיזים" לתוך ההסכם מתוך הכרה שגם אותם יבלעו האמריקאים העיקר שיהיה הסכם. לארה"ב אין כל רצון להתעמת עם איראן כשהסכנה הסינית הולכת ומתעצמת מיום ליום והקרבות באוקראינה בשיאן.

איראן

קרדיט: סטפ ניוז