האם ישראל תהפוך את תמרון "אגרוף המחץ" למלחמה נגד חיזבאללה בלבנון ?

"האם הכיבוש הישראלי יהפוך את תמרון "אגרוף המחץ" למלחמה נגד חיזבאללה בלבנון ?" – כך מכתיר היום אתר החדשות "ערביכ פוסט" את הכותרת הראשית שלו.

"תרגיל צבאי " אגרוף המחץ " לצורכי תעמולה"  – קובע אתר החדשות.

ומוסיף "האם הכיבוש הישראלי מתכנן לתקוף את חיזבאללה בלבנון ? כנראה שלא" .

לדברי האתר "ישראל עוסקת בעיקר בשיקום כוח ההרתעה והטלת משוואות חדשות הבולמות את האחדות ההולכת וגוברת של ציר ההתנגדות באזור, ברור שהכיבוש הישראלי פתח באסטרטגיה של הפרדת כל אחד מעמודי התווך של הציר בנפרד. כפי שהוא פועל לפעמים בעזה, הוא פוגע באתרים צבאיים השייכים לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה האיראני בסוריה. השאלה הגדולה כעת היא: האם ישראל תעשה זאת, ותפר את כל כללי ההתקשרות עם חיזבאללה וי\תתקוף אותו בלבנון?"

 

הכתב מפרט מספר תרחישים אפשריים :

*- התרחיש הראשון: התנקשות באחד מבכירי המנהיגים של חיזבאללה בלבנון, המובילה לפרוץ מלחמה בין שני הצדדים לתקופה של ימים או שבועות.

*- התרחיש השני: ביצוע התנקשות באחד מראשי הפלגים הפלסטיניים בלבנון, המרמזת על תגובה צבאית, לצד השני של המשוואה שקבע חסן נסראללה . והדגיש באחד מנאומיו – כי כל פעולת חיסול של מי מבין מנהיגי הפלגים הפלסטיניים או אחרים על אדמת לבנון זה אומר שההתנגדות תגיב.

התרחיש השלישי: שצה"ל יפתח במתקפה צבאית מאוחדת המכוונת לחזית הצפונית והדרומית בו זמנית, במסגרתה ישיג מספר יעדים צבאיים, שבאמצעותם הוא יקבע מחדש את כללי הפעילות כפי שהוא רוצה ולא כפי שכוחות ההתנגדות מתכננים לפעול בהם באותם היעדים ביחד.

התרחיש הרביעי: שישראל לא מתכוונת לפעול כנגד כוחות ההתנגדות וחיזבאללה הלבנוני, התמרון שהיא מציגה מגיע בהקשר של העלאת המוכנות הצבאית בלבד וזה כמו תמרונים אחרים שישראל מבצעת מעת לעת ונראה שזאת המטרה והתרחיש הנכון בעוד אף צד לא מעוניין לפתוח במלחמה .

الصفحة الرئيسية | الموقع الرسمي لجيش الدفاع الإسرائيلي

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: דובר צה"ל