בכיר בצבא סין: להתכונן לאפשרות של מלחמה היברידית מול מדינות המערב

ואנג האיג'יאנג, מפקד הזירה המערבית של צבא סין, קורא להיערך לאפשרות של מלחמה היברידית מול מדינות המערב, וזאת כלקח מהמלחמה הנמשכת באוקראינה. "עימותים צבאיים הפכו למשולבים עם קרבות בתחומי הפוליטיקה, כלכלה, טכנולוגיה, מרחב הסייבר ומרחב קוגניטיבי", כתב הקצין הבכיר במאמר שפרסם היום.

המאמר הארוך, בעמוד הראשון של העיתון הרשמי של בית הספר המרכזי של המפלגה, ציין כי התפתחותה של סין "נכנסה לשלב שבו הזדמנויות אסטרטגיות מתקיימות לצד סיכונים ואתגרים". "בהווה ובעתיד, סכסוכים מקומיים עלולים להפוך לתכופים יותר", התריע ואנג. "הדיכוי וההכלה החיצוניים של המדינה גם עלולים להסלים בכל רגע".

לכן, קרא ואנג, יש להיערך בהקדם לאתגרים, במיוחד מול המערב. "צריך לחקור לעומק את התפתחות הנוף האסטרטגי הבינלאומי, את התפתחות המצב הביטחוני באזור ואת המאפיינים של ניצחון במלחמות ולקדם בנייה של מערכת אסטרטגית לאומית משולבת ויכולות", כתב ואנג, בדומה להצהרותיו של הנשיא שי ג'ינפינג.

ואנג קרא לצבא "לעקוב מקרוב אחרי התפתחות של טכנולוגיות פורצות דרך כמו בינה מלאכותית, רשת מידע וחלל" ולחזק את ההכשרה הקרבית של כוחות הסייבר, החלל והכלים הבלתי מאוישים. כמו כן, הוא ציין כי על הצבא להיות מעורב בתרגילים צבאיים ובמשימות שמירת שלום ברחבי העולם כדי לאפשר לסין לחזק את כוחה הצבאי ואת השפעתה הבינלאומית.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי