מחסור חריף בתחמושת ארטילרית מאלצת את ארה"ב להשאיל פגזים מדר' קוריאה

לאחר שנת לחימה בין רוסיה לאוקראינה , ותמיכתה המסיבית של ארה"ב בנשק ותחמושת לצבא אוקראינה, נראה שארה"ב סובלת ממחסור חריף בפגזי ארטילריה.

לאחר התרוקנות מחסני התחמושת של צבא ארה"ב , החלה האחרונה לרוקן מחסני תחמושת שלה ברחבי העולם , והיא גם הוציאה ממחסניה בישראל כמויות אדירות של תחמושת ארטילרית שהועבר לפולין ומשם לאוקראינה.

מתברר שגם זה לא מספיק.

עיתון דרום קוריאני מדווח כי צבא דרום קוריאה ישאיל לצבא ארה"ב 500,000 פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ שיוכלו להעניק לוושינגטון גמישות רבה יותר באספקת תחמושת לאוקראינה.

העיתון DongA Ilbo ציטט מקורות ממשלתיים עלומי שם שאמרו כי דרום קוריאה החליטה "להשאיל" את התחמושת במקום למכור אותם כדי לצמצם את האפשרות של שימוש בתחמושת דרום קוריאנית בסכסוך האוקראיני.

הנשיא יון סוק-יול אמר שהחוק הדרום קוריאני האוסר על אספקת נשק למדינות המסוכסכות מקשה על שליחת נשק לאוקראינה.

בעיתון נמסר כי ארה"ב תשתמש בעיקר בטילים למילוי המלאי שלה.

לאחר שקנתה 100,000 פגזים כאלה בשנה שעברה, ממשלת ארה"ב הזמינה את אותה כמות או יותר בפברואר, אך ממשלת דרום קוריאה חיפשה דרך אחרת לספק לה את התחמושת.

"בחרנו להגדיל באופן משמעותי את נפח הפגזים אך נקטנו בשיטת החכירה, לאחר שבדקנו כיצד להגיב לבקשת בעל ברית בתום לב תוך הקפדה על עקרון הממשלה של אי אספקת נשק קטלני לאוקראינה", צוטט אחד המקורות. 

גם סיאול וגם וושינגטון אישרו שהן מנהלות משא ומתן על עסקת אספקת פגזי ארטילריה, אך לא נמסרה הודעה רשמית אם ההסכם הושלם. מהעיתון נמסר כי ההסכם הושג בחודש שעבר.

פולין הזמינה 288 משגרי רקטות K329 Chunmoo מדרום קוריאה תמורת 6 מיליארד דולר

קרדיט לתמונה: צבא דרום קוריאה