איראן לא תוכל לרכוש מרוסיה מערכות הגנ"א מדגם אס-400 עקב מחסור בחלקים

דיווחים בתקשורת המצטטים את דו"ח הוועדה הפרלמנטרית שהוגש לפרלמנט הרוסי בסוף מרץ 2023, אמרו כי רוסיה אינה מסוגלת לספק להודו את מערכות ההגנה האוויריות S-400 שכבר הוזמנו עקב בעיות בהשגת רכיבים קריטיים.

 

דיווחים בתקשורת המצטטים את דו"ח הוועדה הפרלמנטרית, שהוגש לפרלמנט בסוף מרץ 2023, אמרו כי רוסיה אינה מסוגלת לספק את שאר הסוללות של מערכות ההגנה האוויריות S-400 להודו.

ניו דלהי חתמה על עסקה של 5.5 מיליארד דולר עם מוסקבה לרכישת חמש מערכות S-400 באוקטובר 2018.

כלי תקשורת הודיים ציטטו נציג מחיל האוויר ההודי שאמר, "המשלוחים הופסקו עקב המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. תוכנן לקלוט את מערכות ההגנה האוויריות הללו השנה, אך זה לא קרה. הם אמרו לנו שהם לא יכולים לספק את זה".

ידוע שרוסיה משתמשת במערכת S-400 במלחמתה נגד אוקראינה. בעקבות כך, מלאי חלקי החילוף והטילים שלה הולך ומתרוקן כל הזמן. סנקציות מערביות מגבילים עוד יותר את יכולתה של רוסיה לייצר טילים וחלקי חילוף הן עבורה והן עבור אותן סוללות שהוזמנו כבר על ידי מדינות בעולם. (קרדיט: דפנס ערביכ)

איראן, שקיוותה לחזק משמעותית את מערך ההגנה האווירית שלה מחשש למתקפה אמריקאית-ישראלית על פרוייקט הגרעין שלה, באמצעות טילי האס-400 ,יודעת שהחלום לעשות זאת התרחק באופן משמעותי.

הודו פורסת טייסת שנייה של טילי S-400 בחזית הסינית כדי לעצור את טיסות היתר של ה-PLA

קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי