הערכה:אתמול הותקף בסיס טק"ק כבד מצפון לדמשק השייך לאירן והחיזבאללה

אתמול,בשעות הבוקר המאוחרות,החלו להגיע מסוריה דיווחים על התפוצצויות עזות הנשמעות באזור אלקטייפה שבהרי הקלמון המערביים  כ-40 ק"מ צפונית לדמשק.

התמונות שהגיעו מהאזור לא הותירו ספק.ענן שחור ענק היתמר מעל האזור.

אמצעי התקשורת הסורים המקורבים למשטר אסד מיהרו לדווח כי עקב תנאי חום קשים ארעה תקלה באחד ממחסני התחמושת שבאזור מה שהביא להתפוצצותו.

 

*- מצגת תקיפת מחסני תחמושת באלקטיפה

כל יתר הגורמים,הממהרים, בדרך כלל ,להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל כעומדת מאחורי כל התפוצצות בלתי מוסברת ברחבי סוריה , לא מיהרו הפעם להאשים את ישראל.

אלא שכל אירוע ,מסתורי ככל שיהיה,מביא בעקבותיו הערכות שונות מכל רחבי העולם הערבי, באשר לאמת שמאחורי הסיפור.

כך קורה גם הפעם ויש להתייחס לדיווח הבא בהתאם.

וזה לשון הדיווח של גוף שעל פי שמו ניתן להבין שהוא ממתנגדי המשטר – "נשרי בני אומייה": "תקיפה ישראלית הרסה בסיס טילים בליסטיים וטילי קרקע-קרקע השייכים לחטיבה 155 הנמצאת באלקטייפה ליד דמשק בצהרי היום. הבסיס שהושמד שייך למשמרות המהפכה האירנים ולחיזבאללה הלבנוני. אמצעי התקשורת של החיזבאללה האשימו את תנאי החום הקיצוניים ששררו באזור כסיבה להתפוצצות מחסן תחמושת באזור אלקטייפה".

בתגובת המשך טוען עוד המקור כי…..

היה זה מטוס אפ-35 ישראלי שתקף את האזור והשמיד הן את המחסן המרכזי במתחם של הטילים הבליסטיים וכן את אתר האיחסון המרכזי של טילי הסקאד שהובאו מאירן ונמצאים כרגע בשליטת משמרות המהפכה האירנים והחיזבאללה.

באזור אלקטייפה פרוסות 2 חטיבות טק"ק כבדות מדגם סקאד המיועדות לפגוע במטרות בטווח ארוך ובינוני והנחשבות כזרוע המהלומה האסטרטגי היחיד שנותר בידי משטר אסד.

בעבר תקפה ישראל מטרות באזורי הקלמון המערביים כשנוכחו לדעת כי משטר אסד העביר לרשות החיזבאללה טילי סקאד כבדים שישראל רואה בהם קו אדום ולא מוכנה לאפשר להם להצטייד בסוג נשק שכזה.

ישראל אף איימה בעבר כי אם יתברר לה שחטיבות הטק"ק הכבד, היכולות לשאת ראשי חץ כימיים,יועברו לפיקוד זר,שאינו צבא סוריה עצמו, היא תראה לעצמה חובה להשמיד מידית איום זה.

האם אכן הועברו לרשות האירנים חלק ממערך הטק"ק הכבד הסורי ? האם אירן רואה במערך זה חלק אינטגרלי ממערך אירני אפשרי לתגובה נגד ישראל על תקיפות אתרים אירנים ברחבי סוריה ? האם השתלטות על חלק ממערך הטק"ק האירני נועד להרתיע את ישראל מלקיים את הצהרותיה כי תעשה הכל על מנת להרחיק את המערך הצבאי האירני מסוריה?

עד כה לא נטלה כל מדינה אחריות לפיצוץ מאתמול אך אם יתברר כי הדיווח לדלעיל נכון הרי שההסבר לכך מובן מאליו.

המקור המכונה"העריק מהחיזבאללה" טוען גם את במחסני התחמושת שהתפוצצו אתמול באזור העיירה אלקטייפה פגעו טילים ארוכי טווח ולו לא נותר אלא לשאול האם מדובר במטוסי תקיפה ערביים או ישראלים ?

 

כתיבת תגובה