הצהרת כוונות? ארה"ב מוציאה מהמזרח התיכון טייסות קרב. משמעות

כבר שנים שצמרת הממשל האמריקאי מדגישה כי תשומת הלב הצבאית של ארה"ב מופנית לכיוון סין וכי חזיתות אחרות , שהיו עד כה בלב תשומת הלב האמריקאית , כמו המזרח התיכון , ננטש לטובת התרכזות באוייב הסיני ההולך ומתחזק. 

כבר כיום נחשב הצי הסיני כצי החזק ביותר בעולם תוך שהוא לוקח את הבכורה מהצי האמריקאי הפרוש בכל הימים ברחבי העולם.

שילוב של הוצאת טייסות קרב טקטיות , המורבות ממטוסי אפ-15 ואפ-16 , והוצאת מערכות נשק ותחמושת רבות ממחסניה במזרח התיכון , כולל מישראל , מחלישות מאוד את יכולת התגובה האמריקאית במקרה והיא תרצה לפעול נגד איראן אם תנסה לפרוץ לגרעין באחד הימים.

אתר החדשות המתמחה בנושאים צבאיים – ערביכ דפנס מדווח כי " כדי לספק יותר מטוסי קרב קדמיים למלחמה בסין במערב האוקיינוס ​​השקט וברוסיה, צבא ארצות הברית הורה על פריסת מטוסי תקיפה A-10 Warthog למזרח התיכון ועל הוצאת מטוסי קרב מתקדמים הפרוסים שם.

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הגדיר כבר את מינימום כוח האוויר הטקטי הנכון כדי להתמודד עם בעיות המזרח התיכון , אך הממשל מתעלם מכך ופוגע בזאת ביודעין.

לפי הוול סטריט ג'ורנל (WSJ), מטוסי A-10, שצפויים להתפרס במזרח התיכון עד אפריל, הם חלק מתוכנית רחבה יותר לפרוס כוחות יבשתיים וים "צנועים" תחת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב באזור .

לאור האמור לעיל נראה כי ארה"ב כלל לא מתכוונת לעמוד במצב של התנגשות צבאית עם איראן וכי כל התבטאויות בכיריה אינן אלא מסך עשן לכוונות אחרות.

ישראל מזמינה רשמית 25 מטוסי F-15EX מארצות הברית

קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי