המל"טים הטורקיים איבדו את קטלניותם במלחמה באוקראינה

יש אינדיקציות שרוסיה מצאה פתרונות להתמודדות עם הקטלניות של מטוס ה-Bayraktar TB-2 הטורקי. הגנות אוויריות רוסיות משופרות הפילו עשרות מל"טים של Bayraktar.

 

בתדרוך עיתונאים ב-25 במרץ 2023, אמר משרד ההגנה הרוסי כי מערכות ההגנה האווירית הרוסיות הפילו מל"ט מדגם Bayraktar TB2 אוקראיני.

מל"טי תקיפה אלו אינם משמשים עוד את הצבא האוקראיני, ולכן הם מוזכרים לעתים רחוקות בדיווחים על מלחמת רוסיה-אוקראינה.

יש אינדיקציות שרוסיה מצאה פתרונות להתמודדות עם הקטלניות של כטב"מ ה-Bayraktar TB-2 הטורקי. מערכות הגנה אווירית רוסיות משופרות הפילו עשרות מל"טים של Bayraktar.

מל"ט Bayraktar TB2 היה יעיל נגד שריון ושיירות לוגיסטיות של הרוסיים בימים הראשונים של המלחמה, אך לאחרונה הוא מופל במהירות, מה שאילץ את האוקראינים לצמצם את השימוש בהם.

 

תחמושת משוטטת לא יכולה לשנות את מאזן הכוחות במלחמה כזו, בעיקר בגלל שבאוקראינה יש מספר מוגבל מהם. בינתיים, התעשייה הביטחונית של רוסיה יכולה להחליף במהירות פלטפורמות שאבדו.

גישת ה"מלחמה הארוכה" שלהם ואי חיפוש אחר ניצחונות והכרעות מהירות  מאפשרת להם זמן להמשיך ולהילחם עד להשגת מטרותיהם האסטרטגיות.

לא תמיד אפשר לקרוא לתחמושת משוטטת מל"טים.

כאשר אוקראינה מאבדת כמעט את כל הארטילריה, התחמושת והשריון שלה מהתקופה הסובייטית, רוסיה יכולה להסתמך על חיל רגלים וארטילריה ארוכת טווח, מה שמגביל את השימוש בכוחות הטנקים והחי"ר הממוכנים שלה.

מה שייתן פחות מטרות לכטב"מים ותחמושת משוטטת, שיש להם שימוש מוגבל נגד כוחות קרקע, כי הם מיועדים להשמדת מטרות כבדות.

זה לא אומר שמל"טים הם חסרי תועלת, אבל הם עדיין פגיעים מאוד לטילי קרקע-אוויר.

הופעת מל"טי הבירקטאר הטורקים בצבא מאלי

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: חברת ביירקטאר