חברות תעופה סעודיות הזמינו מבואינג 121 מטוסי נוסעים

שתי חברות תעופה סעודיות הודיעו ביום שלישי  כי יזמינו לפחות 78 מטוסי נוסעים מחברת בואינג האמריקאית, וחוזה זה כולל אופציה לרכישת 43 מטוסים נוספים.

מטוסי הנוסעים הללו מדגם "בואינג 787-S" יירכשו על ידי חברות התעופה הממלכתיות של ערב הסעודית "סעודיה" וחברה חדשה בשם "ריאד אייר", שעל הקמתה הודיעו הרשויות הסעודיות לפני מספר ימים.

שווי העסקה הזו, לפי המחיר הרשמי של כל מטוס ואם יירכשו 121 מטוסים, יעמוד על כ-37 מיליארד דולר, אבל חברות תעופה בדרך כלל זוכות להנחות בעסקאות בסדר גודל כזה.

העסקה הזו, שפרטיה לא פורסמו, נחשבת להכנסה גדולה לחברת בואינג האמריקאית.

 

העלייה היחסית במחיר הנפט בשנים האחרונות הגדילה את הכנסות ממשלת סעודיה והביאה לשגשוג כלכלי במדינה ולכן, היא יכולה להוציא עשרות מיליארדי דולרים לרכישת מטוסים חדשים.

הקמת חברת התעופה החדשה "ריאד אייר" בתמיכת קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית והרחבתה של חברת "סעודיה" היא חלק מהתוכניות הנרחבות של המדינה לצמצם את תלותה בנפט. ערב הסעודית מקווה להפוך למרכז טיסות מרכזי באזור עד 2030, ולמשוך 100 מיליון נוסעים מדי שנה.

מנכ"ל בואינג דיוויד קלהון, שנסע לריאד כדי לבשר על החדשות, אמר: "לדעתנו, מכירת מטוסים רחבי גוף לחברות תעופה במזרח התיכון חשובה מאוד, ואנו שמחים שהחברה שלנו זכתה בחוזה הזה".

Boeing 787s To Be Scrapped - YouTube

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות