דיווח: ברקע התקיפה בחאלב הותקף גם שדה תעופה איראני אלנירב בסוריה

זה, ככל הנראה, היה 2 במחיר 1, מבחינת "אם כבר הגענו לשם אז בו נסיים את הטיפול בעוד כמה סעיפים כדי שנוכל הלורידם ,זמנית, מעל סדר היום".

על פי דיווחים זרים ,בשעה 02:07 לפנות בוקר, היום , תקפה ישראל בעזרת טילי שיוט ששוגרו ממטוסים , את שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב בצפון סוריה והוציאה אותו משירות.

אלא שדיווחים נוספים שהגיעו מאוחר יותר מהאזור המותקף חשפו כי ישראל תקפה , בטילי שיוט , גם את שדה התעופה הצבאי הסורי – אלנירב" , הנמצא סמוך לשדה התעופה הבין לאומי של חאלב , מתקנים ומחסני נשק ותחמושת של משמרות המהפכה האיראנים  שהשתלטו על שדה התעופה ומפעילים אותו למטרותיהם בלבד, מבלי שלצבא הסורי תהיה דריסת רגל במקום.

 

הפעלת השדה נעשית בשיתוף  פעולה הדוק עם חיזבאללה המשתמשת אף היא בשדה כדי לקבל ציוד צבאי ישירות מאיראן.

על פי אותם דיווחים ישראל פגעה והשמידה מחסני נשק ותחמושת שאך הגיעו באמצעות רכבת אווירית מאיראן תחת מסווה של סיוע הומניטרי לנפגעי הרעש בצפון סוריה.

 

דיווח בודד המגיע מסוריה טוען כי מפקד חטיבת אלקודס הפלסטינית , מוחמד סעיד, נהרג כשהיה בפגישה עם מפקדי מיליציית אהל אלחק העיראקית הפועלת בצפון סוריה. האם הפגישה נערכה במפקדה האיראנית בשדה התעופה אלנירב שנפגע אף הוא אמש ? אין לכך תשובה ישירה ונצטרך לחכות להמשך.

מח"ט אלקודס:

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות