דיווח: האמירויות וישראל השלימו הקמת בסיס צבאי ומסלולי המראה בתימן

העיתון התימני "תעז טיים" מצטט אתר מודיעין בין לאומי  "Intel Lab" הטוען כי בימים אלו השלימה איחוד האמירויות הקמת בסיס צבאי ומספר מסלולי המראה לכלי טייס באי "עבד אלקורי" – #عبدالكوري הסמוך לאי "סקוטרה" – #سقطرى הנמצא במפרץ עדן , באוקיינוס ההודי ,  לא הרחק מפתחת מצרי באב אלמנדב.

תמונה

קרדיט: איקאד

 

האתר אינטל לאב פרסם עוד בשנת 2022 תצלומי אוויר  המראים את הבסיס ומסלולי ההמראה בתחילת בנייתם.

אין חברה מאוחרת במים ובקטנוע... פילנתרופים גלעדים בעבר דרך הכיבוש הישראלי של עביד אל-קורי

האי סקוטרה וכן האי עבד אלקורי נמצאים בשטח תימן אך האמירויות השתלטו עליהן כאשר החות'ים ,בסיוע איראן, השתלטו על בירת המדינה – צנעא ותפסו את השלטון.

 

אתר המודיעין "Intel Lab" למחקר ומידע קבעה כי תמונות לוויין מצביעות על הקמתו הראשונית של שדה תעופה האמירי באי עבד אל-קורי, וציינה ששתי רצועות בצורת מסלול ואזור סינר פוטנציאלי זוהו וסווגו מאז תחילת שנת 2022.  

אתרי החדשות בתימן טוענים כי האמירויות נעזרת במומחים ישראלים ,הנמצאים באי, לבניית הבסיס וכי המסלולים אמורים לשרת הן כטב"מים והן כלי טייס צבאיים אחרים. 

 

באמצע ינואר חשף אתר Icad את קיומו של בסיס צבאי של האמירויות באי עבד אל-קורי שבסוקוטרה, שנמצא ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו.

בספטמבר 2020 הצהיר האתר האמריקאי "South Front", המתמחה במחקר צבאי ואסטרטגי, כי איחוד האמירויות וישראל מתכוונות להקים מתקנים צבאיים ומודיעיניים חדשים באי סוקוטרה.

בשבוע שעבר חזר ראפאת אל-ת'קאלי, מושל האי סוקוטרה, מאיחוד האמירויות לאחר ביקור שנמשך מספר ימים. 

מטוסים אמירתיים טסים הלוך ושוב לאי סוקוטרה ללא אישור ממשלת תימן, לאחר שאבו דאבי גירשה פקידים תימנים מוסמכים במהלך השתלטותם על המחוז, באפריל 2018.

האי עבד אלקורי (בתמונה השמאלית) ומיקומו היחסי צפונית מערבית לאי סקוטרה (בתמונה הימנית):

תמונה

בתגובה לידיעות על השלמת הקמת הבסיס הצבאי ומסלולי ההמראה באי עבד אלקורי הגיבו באיראן באומרם כי הם מקיימים תצפית קבועה מעל 2 האיים וכי כל התנועות של הכוחות האמירתים, יחד עם הכוחות הזרים הפועלים לצדם, נמצאים תחת תצפית רציפה.

תמונה

היום מפרסמים כלי תקשורת בתימן כי האמירתים ממשיכים לגרש מהאי עבד אלקורי תושבים ובכוונתם לרוקן את האי לחלוטין מתושביו וכן להעביר כוחות צבא תימנים הנמצאים כרגע על האי, לאי סקוטרה, ובכך לבסס שלטון אמירתי מוחלט באי.

יש לציין כי שטחו של האי עבד אלקורי גדול משטחה של האמירויות וכי אוכלוסיית האי מונה כמאה אלף איש ועיקר פרנסתם באה מהים שמסביב.

תמונה

 

כתבות נוספות בנושא: