דגל ישראלי מתנופף בפסגות הרי האי סוקוטרה מעורר כעס בתימן

 ממשלת איחוד האמירויות הייתה מעורבת בתוקפנות נגד תימן דרך השתתפותה בקואליציית התוקפנות הערבית-אמריקאית מראשיתה, והיא שלחה את הכוחות והציוד הצבאי הגדולים ביותר לתימן אחרי הסעודים.

המטרה העיקרית של הסעודים הייתה להחליש את קבוצת "אנסאר אללה" כדי שהשלטון יחזור לנשיא תימן שהתפטר "עבדול-מנצור האדי", להרחיב את השפעתה של ריאד בתימן ולחזק את המצב הביטחוני בגבול תימן-סעודי. אבל איחוד האמירויות ניסתה להרחיב את השפעתה באזורי החוף ובדרום תימן כדי להשתמש בה כדי לחזק את נוכחותה על קווי הים במפרץ עדן, מצר באב אל-מנדב וחלקים מקרן אפריקה. מהתמודדות עם איחוד האמירויות מטרות באזור .

לפני מספר ימים הפיצו פעילים תימנים ברשתות החברתיות תמונה של תייר ישראלי כשהוא נושא את דגל ישראל באי התימני סוקוטרה 

הדגל הציוני מתנופף באיי תימן.. בוגדנות האמירויות חוצה אופקים

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות בתימן

 בתמונה נראה תייר ישראלי, שהגיע לאי באמצעות אשרת כניסה שהנפיקה האמירויות, עם דגל ישראל על גבו בהרים הגבוהים ביותר של האי, שנמצא בשליטת האמירויות והפלגים החמושים שלה. מקורות תקשורת דיווחו, בשבוע שעבר, על הגעתם של טיסות חדשות לאי סוקוטרה שבהם היו מומחים ישראלים, שעשו שימוש באשרות כניסה שהעניקה להם אבו דאבי, לאחר שהפכו אותו לבסיס ריגול ישראלי, במיוחד לאחר הטקס שהוכרז בו באופן רשמי על נורמליזציה עם ישראל בספטמבר של שנה שעברה .

ביום חמישי האחרון, ממשלת צנעא איימה על איחוד האמירויות הערביות לפתוח בהתקפות צבאיות, והאשימה את אבו דאבי בקביעת "עובדה מוגמרת" על מספר איים ואדמות בתימן, במיוחד באיים סוקוטרה ומיון. האזהרה התימנית, שפרסם שר החוץ בממשלת צנעא, הישאם שרף, באה על רקע הדיווחים לפיהם איחוד האמירויות החלה בבניית בסיס צבאי באי מאיון, הממוקם באזור פיתחת באב אל-מנדב שבמערב תימן. הבכיר התימני סבר כי "אי אפשר לסבול את השיטות הבלתי חוקיות שמבוצעות על ידי איחוד האמירויות הערביות" שהן מפרות את המשפט ההומניטארי הבינלאומי.

לסיכום, ניתן לומר שזה לא  סוד שהמטרה העיקרית של האמירויות באי סוקוטרה והאי מאיון היא להשתלט עליהם בגלל מיקומן האסטרטגי, שמתאים לחלוטין לתפיסתה את עצמה כאימפריה ימית, השולטת במקורות אנרגיה. קווי אספקה ​​לאורך ים סוף ומצר באב אל-מנדב, ושליטה בנמל האסטרטגי של עדן. מי ששולט באיי סקוטרה ומיון, במיוחד על ידי בניית בסיסים צבאיים יבשתיים וימיים באי, יכול לשלוט בנתיבי השייט ליד אחד ממיצרי המים החשובים בעולם, שכן שני האיים הללו נמצאים לא רחוק ממיצר הורמוז וקרוב למיצר באב אל-מנדב שמשם ניתן להגיע במהירות לתעלת סואץ. מבחינה היסטורית, החשיבות האסטרטגית של הארכיפלג של סוקוטרה ומיון גרמה לחמדנים זרים לנסות לכבוש ולשלוט בהם. אפשר גם לומר שהמטרה של האמירויות מעולם לא הייתה לכפות שלום בתימן, וגם לא להתמודד עם התפשטות כוחות "אנסאר אללה" ברחבי תימן.

תימן... הישות הציונית ואיחוד האמירויות יוצאות להקמת בסיס צבאי בסוקוטרה