דיווח: הקולונל האיראני שחוסל לפני יותר מחודש פעל בקרבת הגבול עם ישראל

אתר החדשות הסורי – "קול הבירה" דיווח כי ענף הקצינים של אגף המודיעין הצבאי של המשטר הסורי עצרו שישה קצינים בדרגות שונות באשמת הדלפת מידע ל"גורמים זרים".

באתר נמסר כי המעצרים בוצעו לאחר האזנות סתר לתקשורת והתכתבויות של קצינים אלו שפעלו כ"רשת מודיעין" עבור מדינה זרה.

המשטר האשים את ששת הקצינים בהדלפת מידע על תנועותיו של הקולונל האיראני דאוד ג'עפרי, שעל מותו הודיעה איראן ליד דמשק בסוף נובמבר 2022, והאשימה את ישראל בהתנקשות.

ג'עפרי לא נהרג ליד דמשק

משמרות המהפכה האיראנים הודיעו, בנובמבר 2022, על מותו של קצין בכיר מקרב כוחותיה, כאשר מטען חבלה התפוצץ סמוך לבירה דמשק, והאשים את הצבא הישראלי בהתנקשות.

משמרות המהפכה אמרו   בהצהרה, שפרסמה סוכנות הידיעות פארס, כי קולונל דאוד ג'עפרי, שהיה יועץ לכוחות האוויר והחלל  בסוריה , נהרג על ידי מה שהם תיארו כ"סוכנים ישראלים" בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בשולי דרכים ליד  דמשק .

עם זאת, "קול הבירה" הזכיר, בציטוט מקורות עלומים, כי ג'עפרי, שנהרג ממטען סמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, מת במהלך משימת מודיעין באזור הכפרי קונייטרה ליד רצועת הגבול עם ישראל, בניגוד לגירסה הרשמית של איראן.

האתר הוסיף כי ג'עפרי ביקר בדרום סוריה במשימת סיור, בליווי קצינים מסניף סאסא של הביטחון הצבאי, שבוע לפני ההודעה על מותו, שם מת במהלך שובו לדמשק , לאחר שמכוניתו הותקפה על ידי הצבא הישראלי. לאחר שמכוניתו של ג'עפרי נפגעה והוא עצמו נפגע קשה הוא טופל עוד בזירת התקיפה והועבר לטיפול בבית חולים באזור סיידה זינב שמדרום לדמשק, שם נפטר יומיים לאחר אושפז בטיפול נמרץ.

איראן הכריזה בכוונה על התקיפה סמוך לדמשק כדי להימנע מחשיפת פעילות קציניה בדרום סוריה וברצועת הגבול עם ישראל, במיוחד מאחר שהאזור סביב שדה התעופה הותקף שוב ושוב על ידי ישראל, כך ציטט אתר "קול הבירה" מקור במיליציות האיראניות.

לדברי הגורם, לאחר חקירות ארוכות האשימה איראן מספר קצינים מהמודיעין הצבאי הסורי בהדלפת המידע ,לגורמים זרים, על נוכחותו של הקולונל האיראני באותה עת באזור הסמוך לרצועת הגבול.

ראוי לציין כי ג'עפרי החזיק בתפקיד בכיר הקשור לתעשיות הביטחוניות והמל"טים של איראן, תוך נטילת משימות תיאום עם המיליציות האיראניות בנוגע לפעולות איסוף מודיעין והטמנת מטעני חבלה ברצועת הגבול בין סוריה לישראל.