הרב ילון פרחי ז"ל – לוחם הצללים מעלי

בשבת האחרונה נפטר הרב ילון פרחי זכרונו לברכה. 

לא רבים היודעים כי הרב העמיד דורות של תלמידים ובוגרים במכינה בעלי והיה מקושר לתלמידי חכמים גדולים וגם קצין מילואים פעיל ששימש כמפקד מכלול הלחימה בפיקוד דרום.
היה גם צד נוסף , חשאי. מקורבים ושותפים לדרך מספרים כי הרב ילון היה אחד מראשוני הלוחמים בישראל כנגד תופעת דה לגיטימציה והבי די אס מהמערב.
הרב בעל החושים החדים והחשיבה המקיפה היה מן הראשונים לתפוס כבר באמצע שנות התשעים כי באמצעות קמפיינים , עמותות ושיח ציבורי ניתן למנף וליצור שינויים גדולים במציאות. כך עמד הרב בשיתוף חברים מאחורי קמפיין ופעילות "העם עם הגולן" שעל פי טענות בכירים אמריקנים בקונגרס סייע למנוע מסירת שטחים בגולן לסורים.

מתחילת שנות האלפיים ולאחר מבצע חומת מגן סייע הרב ילון לגורמים שונים במדינת ישראל להפנים את השינויים העמוקים שחלו בחזית התקשורת וההסברה והוביל מאבקים שונים כנגד עלילות גני'ן ומוחמד א- דורה במבצע זה.
הרב ילון הצליח לחשוף ( בין היתר בשיתוף פעולה עם ארגונים כמו "אם תרצו" ) כי כנגד ישראל נערכת מלחמה שקטה אך מקיפה בחסות ובמימון מדינות וארגונים אירופיים שמטרתם ,בסופו של דבר ,להשמיד את מדינת ישראל.

הוא פעל לילות כימים בדרכים ושיטות מגוונות כדי להסביר את עומק והיקף התופעה בישראל למנגנוני הממשל והביטחון בארץ ולגייס תמיכה נגדית בעולם.

שיטה נוספת ,מקורית וייחודית, שבה פעל הרב ילון היתה הפעלה מרחוק וחיבור בין גורמים וארגונים נוספים (חלק מהם הוא אף סייע לממן ולהקים) המתמחים באספקטים שונים של מלחמת המידע וההסברה לכדי יצירת רשת לוחמי הסברה ותקשורת ציונית.

בן 63 היה במותו והותיר אחריו שישה ילדים.

יהי' זכרו ברוך.

קרדיט: יאיר אנסבכר