WSJ: ארה"ב רימתה את אוקראינה ושיבשה יתרון בנשק אסטרטגי להגנה על רוסיה

פקידים בכירים אמריקאים חשפו כי משרד ההגנה האמריקאי (הפנטגון) השבית בחשאי תכונה איכותית במשגרי הטילים האסטרטגיים "HIMARS" שסיפק לאוקראינה, כדי שזו לא תשתמש בהם כדי לפגוע בשטח הרוסי.

הוול סטריט ג'ורנל ציטט גורמים רשמיים שאמרו כי המהלך האמריקני הוא אמצעי זהירות שהממשל של הנשיא ג'ו ביידן אומר שהוא הכרחי כדי להפחית את הסיכון למלחמה רחבה יותר עם מוסקבה.

התיקונים שלא נחשפו בעבר מראים את הכל המרחק שאותו הלך ממשל ביידן כדי לאזן את תמיכתו בכוחות האוקראינים מול הסיכון של הסלמה עם מוסקבה.

זה גם משקף, לפי העיתון, את חששותיהם של בכירי הממשל כי עמיתם האוקראיני עלול להפסיק למלא את הבטחתו לא לפגוע בשטח הרוסי בנשק שסיפקה ארצות הברית.

תוקפת שני בסיסים צבאיים רוסיים

בנוסף, ה"ניו יורק טיימס" דיווח, ביום שני, בציטוט פקיד אוקראיני, כי קייב תקפה שני בסיסים צבאיים מאות קילומטרים בעומק שטח רוסיה באמצעות מל"טים.

העיתון מסר כי המל"טים ששוגרו משטח אוקראינה השמידו לפחות שני מטוסים באחד משני הבסיסים הרוסיים וגרמו נזק לכמה אחרים.

בתוך כך, פיקוד חיל האוויר האוקראיני מסר כי אזורי קייב, חרסון, זפוריז'יה ומיקולייב נפגעו ממטח טילים רוסי ששוגרו מהים השחור והכספי, מה שגרם להפסקות חשמל נרחבות.

אולכסיה קולבה, ראש המינהל האזורי הצבאי בקייב אמר כי אחד מאתרי התשתית בבירת אוקראינה נפגע מפגיעת הטילים הרוסיים, ואישר כי 40% מאזור קייב נמצאים ללא חשמל.

הוא הסביר שכמעט מחצית מהשטח המקיף את בירת אוקראינה יישאר ללא חשמל בימים הקרובים, לאחר ירי הטיל הרוסי על מתקני האנרגיה.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות