שר ההגנה הרוסי: אוקראינה איבדה 8,300 חיילים בחודש האחרון

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי יותר מ-8,300 אנשי שירות אוקראינים נהרגו בנובמבר.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי יותר מ-8,300 אנשי צבא אוקראינים נהרגו בחודש נובמבר.

סוכנות ספוטניק דיווחה כי השר שויגו אמר ב-6 בדצמבר: "אבידותיה של אוקראינה בנובמבר היו יותר מ-8,300 חיילים, 5 מטוסים, 10 מסוקים, 149 טנקים ויותר מ-300 רכבי לחימה משוריינים".

לפי שויגו, אוקראינה ספגה אבדות משמעותיות מבחינת חיילים וציוד בדרום אזור דונייצק ובכיוון לוהנסק-דונייצק באזור דונבאס.

אוקראינה לא הגיבה על המידע שסיפקה רוסיה. לאחרונה, נתוני הנפגעים שעליהם הכריזו רוסיה ואוקראינה הם לרוב שונים מאוד.

יועץ לנשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, אמר ב-1 בדצמבר כי אוקראינה איבדה בין 10,000 ל-13,000 חיילים מאז פתחה רוסיה במבצע הצבאי במדינה השכנה בסוף פברואר.

"יש לנו מספרים רשמיים מהמטה הכללי, יש לנו מספרים רשמיים מהפיקוד העליון, והמספרים נעים (בין) 10,000 ל-12,500-13,000 הרוגים", אמר פודולק לערוץ 24.

ב-30 בנובמבר, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, העריכה את אובדן כוח האדם שספג הצבא האוקראיני בסכסוך עם רוסיה.

"יותר מ-100,000 קצינים וחיילים אוקראינים נהרגו עד כה", אמר פון דר ליין, והוסיף כי כ-20,000 אזרחים נהרגו במבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה מאז סוף פברואר.

דובר הנשיאות האוקראינית, סרגיי ניקובורוב, אמר מאוחר יותר כי המידע על מספר החיילים ההרוגים הוא רגיש ואמור להתפרסם רק על ידי גורמים בכירים באוקראינה.

הנציבות האירופית מחקה את הודעתה של פון דר ליין ברשתות החברתיות והחליפה אותה בהודעה אחרת שלא הזכירה את מספר הקורבנות האוקראינים. הנציבות האירופית לא סיפקה פרטים נוספים על צעד זה.

מוקדם יותר, הגנרל מארק מיילי, יו"ר הרמטכ"לים המשולבים של ארה"ב, אמר בנובמבר כי מספר ההרוגים והפצועים הרוסים לאחר יותר משמונה חודשי סכסוך עם אוקראינה עולה, כנראה,  על 100,000 חיילים, וייתכן שהצד האוקראיני איבד כמות דומה של קורבנות. הוא קרא לצדדים לנצל את ההזדמנות למצוא פתרון במשא ומתן לסיום המלחמה שעולה בחיי אדם וכסף.

יועץ אחר של נשיא אוקראינה, אולקסי אריסטוביץ', אמר בסוף החודש שעבר כי מספר ההרוגים הצבאיים ברוסיה גבוה פי שבעה ממספר ההרוגים באוקראינה.

שר ההגנה הרוסי: אוקראינה איבדה 8,300 חיילים בחודש

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות