סעודיה מנהלת מגעים עם צרפת לרכישת יותר מ-100 מטוסי קרב ראפאל

העיתון הצרפתי "La Tribune", שיש לו מידע מהימן על תכניות נשק הקשורות לתעשיית הנשק הצרפתית, דיווח כי סעודיה מנהלת מגעים עם צרפת על מנת לרכוש עד 100 מטוסי קרב ,או יותר, מדגם ראפאל, וכן להשתתף בפרוייקט הפיתוח של מטוס קרב דור 6 ,  FCAS, בצרפת.

ערב הסעודית הייתה מעוניינת קודם לכן ברכישת מטוסי ראפאל ב-2006, ולאחר מכן נשיא צרפת ז'אק שיראק קיווה למכור 72 מטוסי קרב כאלו , אבל בסופו של דבר, סעודיה בחרה במטוסי הקרב "טייפון" ו-"F-15SE". מאז, הרבה השתנה ביחסי סעודיה-ארה"ב, והיו בעיות שונות במשלוחים מארה"ב. הבעיות הללו פחתו לאחר בחירתו של טראמפ, אבל בתקופת ביידן הם חזרו והפכו למשבר!

גרמניה גם גורמת להרבה בעיות לסעודיה, שכן היא מעכבת ככל האפשר את אספקת הנשק מתוצרת גרמניה, למשל תיבות ההילוכים של פריגטות MMSC, שמקורן גרמני, וארה"ב לא תמיד ביחסים טובים עם סעודיה.

 

מצד שני, הצרפתים הוכיחו שהם עמידים יותר, והם תומכים ללא לאות בכל כלי נשק ומערכות שיש לערב הסעודית. איחוד האמירויות קיבלה גם את טיל השיוט SCALP EG לפני שנים רבות, ולאחרונה רכשה 80 מטוסי Rafale F4 (הגרסה האחרונה של המטוס). יחד עם זאת, מצרים עושה הרבה מאוד עסקים עם הצרפתים, וקונה מהם רישיונות ייצור של מערכות נשק מתקדמות.

סירוב ארה"ב למכור מטוסי F-35, תחילה לאמירויות ולאחר מכן לסעודיה, תרם משמעותית לזינוק ההיסטורי במכירות רפאל. איחוד האמירויות היא שותפה בפיתוח גרסת F4, בעוד ממלכת ערב הסעודית תיכנס כעת למימון פרויקט FCAS, והתרומה הכספית הסעודית נחשבת חשובה יותר מהתרומה הפיננסית הגרמנית. אז דאסו יכולה להמשיך את תוכנית FCAS לבדה, מה שיוביל לשינוי מבני גדול של תעשיית התעופה ברחבי העולם.

המידע מצביע על כך שהדיונים קשורים ל"החלפת כל מטוסי ה-F-15 המזדקנים כמו גם מטוסי הקרב IDS Tornado שבסד"כ חיל האוויר הסעודי".

Here's is Ability New Standard Rafale F4-1 - YouTube

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: חיל האוויר הצרפתי