חיזבאללה נערך מחדש במרחב דמשק וגבול לבנון מחשש לתקיפות ישראליות

לוחמי חיזבאללה הלבנוני התמקמו מחדש לאחר שנטשו חלק מהנקודות הצבאיות שבהן הוצבו בסמוך לגבול סוריה-לבנון באזור הכפרי של דמשק.

כתב רשת החדשות הסורית –  "נדה פוסט" באזור הכפרי של דמשק אמר: מיליציית "חיזבאללה" נסוגה אתמול בבוקר מאחת הנקודות הצבאיות שלה באזור "ראס אלעין" ליד העיירה יעפור – يعفور.

הכתב הוסיף כי הנקודה נחשבת לאחת מנקודות התצפית החשובות של חיזבאללה, הכוללת מספר לוחמים חמושים המצוידים במשקפי ראיית לילה ונשק צלפים.

כתב "נדה פוסט" אישר כי הנקודה שפונתה כללה חדר טרומי שהכיל תחמושת ונשק, בנוסף להימצאות מחסומים וגושי מלט שהקיפו את הנקודה, ממנה לוחמי חיזבאללה נסוגו לחלוטין היום. 

הכתב ציין כי "מיליציית חיזבאללה הסיגה את כוח האדם והציוד ופינתה לחלוטין את המאחז הצבאי, השאירה בה שמירה וכל הכוח שפונה עבר לאזור מזרח קלמון".

הוא ציין כי הנקודה החדשה קרובה לרצועת הגבול, במרחק של לא יותר מקילומטר אחד, והיא נחשבת לנקודת ניטור של הגזרה ואזור ראס אל-עין.

תהליך הנסיגה נמשך קרוב לשלוש שעות, ובאזור הנקודה הצבאית נערכו סיורים אינטנסיביים של כוחות הביטחון הצבאי, שנמשכו עד הערב.

חיזבאללה החל להתמקם מחדש בסוריה, תוך פיזור עמדותיו ליד דמשק ובגבולות בין לבנון לסוריה. חיזבאללה גם מסתיר את הארסנל הצבאי ואת חדרי המבצעים שלו ,מהתקיפות הישראליות הכבדות, מתחת לאדמה.

حزب الله يعيد تموضعه على الحدود السورية اللبنانية

קרדיט: נדה פוסט