הלקח הישראלי למתקפה הטורקית בסוריה לאור הבטחות רוסיה שלא התמלאו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הדגיש כי לא ניתן להגביל את מבצע "المخلب – السيف" רק לתקיפות אוויריות, וציין כי רוסיה לא עמדה בהסכם סוצ'י שנחתם ב-2019.

זה בא במהלך תשובתו לשאלות עיתונאים במהלך נסיעתו חזרה מקטאר , בה ביקר ביום ראשון כדי להשתתף בפתיחת גביע העולם בכדורגל.

הנשיא הטורקי אמר כי רוסיה לא מילאה את הבטחותיה "לטהר" את האזור מהכוחות הדמוקרטיים הסורים על פי הסכם סוצ'י, והמשיך, "לצערי, הם לא מילאו את הבטחותיהם למרות שאמרנו להם שלא נעמוד בחיבוק ידיים וננקוט צעדים נגד המחבלים שם אם הם לא יוכלו לעשות זאת".

ארדואן התייחס לפגיעה ב-12 מטרות השייכות ל"SDF" המוצבות בעיר עין אל-ערב/  קובאני בצפון סוריה, והוסיף: "לא דיברנו סתם כשאמרנו שנבוא בהפתעה, ונקטנו בצעד הזה כשהגיע הזמן המתוכנן והצפוי".

הוא המשיך, "לא בא בחשבון שהפעילות תהיה מוגבלת רק לתקיפות אוויריות, ואנו נחליט לגבי גודל כוחות היבשה שיצטרפו למבצע".

הנשיא הטורקי ציין כי אנקרה לא קיימה כל דיונים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין או עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע למבצע, והדגיש כי "מנגנון הביטחון הטורקי מחליט ונוקט את צעדיו, ואנחנו לא מחכים לאישור מאף אחד, וארה"ב צריכה להכיר אותנו טוב יותר".

בהודעתו לעיתונאי הטורקי עבדול קאדיר סלבי, הצהיר בכיר טורקי כי ממשלת טורקיה מתכננת לפתוח במבצע צבאי קרקעי בצפון סוריה, לאחר סיום שלב במבצע "المخلب – السيف", במהלכו פתחה בתקיפות אוויריות על אתרים של "הכוחות הדמוקרטיים הסורים" (SDF).

הערה ברקע הידיעה: הלקח הישראל המתבקש ברור. אם ישראל תחשוב שריכוז כוחות איראנים מול גבול הגולן עם סוריה מסכן את ביטחונה היא חייבת להפעיל לא רק את חיל האוויר\ אלא אם יהיה צורך גם את כוחות היבשה כדי להשמיד טוטלית את הנוכחות האיראנית מולה . אסור להסס!

קרדיט: סוריה טי וי ורשתות חברתיות