רוסיה מציעה דיור קבע לחייליה בסוריה

משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​כי מסר למספר חיילים רוסים בסוריה מסמכים הקשורים למתן דירות ותמיכה בדיור בערים דמשק ולטקיה.

מהמשרד נמסר כי "ההגשה הרשמית של מסמכים להשגת דיור קבע התבצעה בבסיס האווירי חמיימים ובכינוס של כוחות רוסים בדמשק", לפי הסוכנות הרוסית " RIA נובוסטי ".

סגן ראש אגף הדיור במשרד ההגנה הרוסי, אלכסנדר ארטמונוב, מסר את המסמכים לחיילים, וכן קיים פגישות אישיות עם החיילים הרוסים.

מהמשרד נמסר כי מומחים באגף לניהול דיור ערכו מספר התייעצויות בנושאים הקשורים למתן דירות.

הוא ציין כי צמרת משרד ההגנה הרוסי מקדיש תשומת לב מיוחדת ליישום ערבויות סוציאליות לחיילים רוסים בסוריה, לרבות יישום זכויותיהם וזכויות משפחותיהם לדיור.

מוקדם יותר הודיע ​​שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי לכוחות הרוסים בסוריה כמעט ולא נותרו משימות צבאיות, מה שמעיד על כך שמספר הכוחות שנותרו נקבע על בסיס מה שקורה במדינה.

המיליציה של אסד מכבדת את הרוסים המתים

מאז התערבה רוסיה צבאית בסוריה ב-2015 כדי לתמוך במיליציה של אסד נגד האופוזיציה הסורית, כוחותיה התפרסו במקומות רבים בשטחי המיליציה, ובעיקר בבסיס האוויר "חמיימים" בלטקיה, שהפך לבסיס רוסי מלא, ובדמשק, שם נמצא פיקוד הכוחות הרוסיים בסוריה.

בעוד רוסיה מספקת שירותים והטבות לכוחותיה בסוריה,  המיליציה של אסד ממלאת תפקיד דומה בכך שהיא מציינת את החגים הלאומיים הרוסיים ומכבדת את הרוסים המתים. בחודש שעבר חנך משטר אסד מתחם חינוך הנושא את שמו של אחד ההרוגים הרוסים, בנוכחות משלחת רשמית בנפת חומס.

המתחם, הכולל 7 בתי ספר הכוללים חינוך בשפה הערבית והרוסית, נחנך בנוכחות משלחת רוסית בליווי משלחת ממשרד החינוך של ממשלת אסד, בעיר תדמור שבאזור הכפרי של מחוז חומס.

הסגת חיילים וציוד

בחודש שעבר דיווח ה"ניו יורק טיימס " האמריקאי , בצטטו פקידים מערביים בכירים ובכיר צבאי ישראלי, כי מוסקבה הסיגה חלק מכוחותיה וכן מערכת הגנה אווירית רוסית (S-300) מסוריה, עקב אבדותיה ההולכות וגוברות באוקראינה.

לפי גורמים מערביים, מספר הכוחות הרוסים שנסוגו מסוריה נע בין 1,200 ל-1,600, בעוד שפקיד אחר טען שהוא גדול בהרבה, לפי העיתון, שאישר כי כל המקורות "כולם הסכימו כח מספר הכוחות הלוחמים הרוסים הצטמצם מאוד" בסוריה.

רוסיה החלה לצמצם את כוחותיה וכן להסיג את מערך טילי ההגנה האווירית מסוריה במהלך החודשים האחרונים, בשל אבדותיה הרצופות באוקראינה וכדי לפצות על המחסור בנשק. חברת מודיעין הלוויין הישראלית, ImageSat International, הודיעה לאחרונה, בחודש ספטמבר, כי רוסיה הסיגה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת – S-300 מסוריה למוסקבה על רקע פלישתה לאוקראינה.

جنود روس في سوربا

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות