הלירה המצרית ממשיכה להתרסק

הלירה המצרית ירדה ב-14.5% לאחר שהבנק המרכזי הצהיר על מעבר למערכת שערי חליפין גמישה לצמיתות

האם הכלכלה המצרית בדרך להתרסקות קשה ?  

מצרים חייבת לפחת במהירות את המטבע שלה אם היא רוצה לקבל הלוואה מהבנק העולמי הדרושה לה כאוויר לנשימה אם חפצת חיים היא!

ואכן הדברים קורים במהירות ויש גם חשש שהמצב ייצא משליטה כאשר האזרח הקטן יתחיל להיווכח כי הכסף המעט שעוד נמצא בכיסו כבר לא מצליח לקנות לו את כמות האוכל המינימאלית הדרושה לקיומו או אז המרחק למהומות מזון ומרי אזרחי בקנה מידה ארצי יהיה מינימלי עד לא קיים.

דקות לאחר תחילת המסחר הרשמי בבנקים זינק שער הדולר מרמה של 23 לירות מצריות, אליה הגיע בסוף המסחר בשבוע שעבר, לגבוה מ-24 לירות בבוקר המסחר ביום ראשון.

הפאונד במצרים ירד מול הדולר בכ-14.5%, ביום חמישי, לאחר שהרשויות הודיעו על התחייבותן למערכת שערי חליפין גמישה לצמיתות, במקביל להשגת הסכם ראשוני לקבלת הלוואה של שלושה מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית.

הבנק המרכזי של מצרים הודיע, לאחר פגישה יוצאת דופן, ביום חמישי האחרון, כי יאמץ מערכת שערי חליפין גמישה, עם עדיפות למטרה העיקרית של השגת יציבות מחירים. הוא הסביר כי שער החליפין של שווי הלירה המצרית מול מטבעות זרים אחרים ישתנה בהתאם לכוחות ההיצע והביקוש.

הבנק המרכזי של מצרים אמר כי יפעל לבניית ופיתוח שוק הנגזרים הפיננסיים במטרה להעמיק את שוק המט"ח ולהעלות את רמות הנזילות של המטבע זר.

הוא ציין כי שער החליפין ישקף את ערכה של הלירה מול מטבעות אחרים באמצעות כוחות ההיצע והביקוש, במסגרת מערכת חליפין גמישה, עם עדיפות ליעד המרכזי של השגת יציבות מחירים. הוא הדגיש כי ננקטו צעדי רפורמה לאור האמור לעיל כדי להבטיח יציבות מאקרו כלכלית ולהשיג צמיחה כלכלית בת קיימא וכוללת.

קרדיט: אלערביה