מוסקבה מאיימת: ההתקפות הישראליות על סוריה לא יישארו ללא תגובה הולמת

סגן נציג רוסיה באו"ם, דמיטרי פוליאנסקי, אמר היום, שלישי, כי מוסקבה רואה כ- "לא מקובל שהאו"ם יתעלם מקריאותיה של דמשק בנוגע להפרת המרחב האווירי שלה על ידי ישראל .

מוסקבה מאיימת על תל אביב

"התקפות ישראליות המפרות את המרחב האווירי בסוריה ובמדינות ערב השכנות הן גורם מערער יציבות נוסף בסוריה, שבה מתבצעות תקיפות נגד מטרות אזרחיות", אמר פוליאנסקי.

הוא ציין כי "הסורים פנו שוב ושוב למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון בהקשר זה".

הוא הוסיף, "אנו רואים כלא מקובל להשאיר את ההודעות הללו ללא תגובה הולמת", והמשיך, "יתרה מכך, בנושאים אחרים, המזכ"ל מביע את הערכותיו בצורה אקטיבית יותר, לעיתים, מבלי להמתין לעמדת המדינות החברות באו"ם", לפי מה שדווח היום בערוץ "רוסיה היום".

התקפות ישראליות על סוריה

בהקשר זה דיווח העיתון העברי ג'רוזלם פוסט, בציטוט של בכירים ישראלים, כי התקיפות הישראליות "הרסו 90% מהתשתית הצבאית של איראן בסוריה".

לדברי הגורמים, שהעיתון לא ציין את שמם, "תל אביב הצליחה להגביל כמעט לחלוטין את יכולתה של טהראן להעביר נשק לדמשק ולייצר אותם שם".

הגורמים אמרו כי "תכניתו של מפקד כוח קודס האיראני לשעבר, קאסם סולימאני, שנהרג על ידי האמריקנים ב-2020, נכשלה בשל המשך המערכה האווירית של הצבא הישראלי על מטרות בסוריה".

העיתון הישראלי מעריך גם כי למרות המתיחות בין תל אביב למוסקבה, שהזהירה לאחרונה את תל אביב מפני העברת נשק לאוקראינה, מנגנון התאום למניעת חיכוך רוסי-ישראלי בסוריה "פועל כרגיל".

הם ציטטו את אותם גורמים שאמרו כי הצבא הישראלי "פגע קשות בדרכי ההברחה האיראנים מהים ומהאוויר, ואפילו מהיבשה", והוסיפו כי התקיפות "פגעו גם ביכולתו של צבא סוריה לייצר נשק ותחמושת".

ביום שישי האחרון הפציצו מטוסי קרב ישראליים מעל הגולן את חטיבת ההגנה האווירית בכפר עין רדואן – عين رضوان  ובעיירה קטנה שבמערב דמשק ומתקן צבאי בכפר השכן כפר קאק – كفر قاق, בנוסף לתקיפת אתרים איראנים וחיזבאללה בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

מוסקבה

קרדיט: סטפ ניוז