הלירה המצרית ממשיכה לרדת לשפל שיא מול הדולר

הבנק המרכזי המצרי ממשיך לוותר על השליטה בשוק שער החליפין

בעוד השוק המצרי ממתין לגורל המשא ומתן המתמשך עם קרן המטבע הבינלאומית , בנוגע להשגת מימון חדש של מצרים, הליש"ט המצרית רשמה הפסדים חדשים מול הדולר, שייסחרו היום, יום חמישי, ברמות הנעות בין 19.71 לירות  כשער מכירה גבוה לעומת 19.66 לירות קודם לכן.

מקורות חשפו ל-Al-Arabiya.net כי הציפיות בבנק המרכזי של מצרים מצביעות על ההכרזה על ההסכם הסופי עם קרן המטבע הבינלאומית לגבי המימון החדש, שעשוי להיות בתוך שבועות.

המקורות ציינו כי קרן המטבע הבינלאומית שיבחה את המשך נטישת הבנק המרכזי של מצרים את השליטה בשוק החליפין, ואימוץ מדיניות חליפין גמישה, שדחפה את הלירה המצרית לרדת בחדות מול הדולר האמריקאי.

המנכ"לית של קרן המטבע הבינלאומית, קריסטלינה ג'ורג'יבה, חשפה בראיון לאל-ערביה כי המשא ומתן בין מצרים לקרן המטבע הבינלאומית הגיע ל"שלב מתקדם מאוד".

היא גם ציפתה, בהצהרות אחרות שפרסמה "רויטרס", כי שני הצדדים יגיעו להסכמה בדרג המומחים "בקרוב מאוד", והוסיפה: "קשה לחזות אם זה יהיה בתוך ימים או שבועות, אבל זה יהיה בקרוב מאוד.

BNP פאריבאס ציפתה שמצרים תקבל בין 3 ל-5 מיליארד דולר מ-IMF, בעוד גולדמן זאקס אמר כי גובה ההלוואה עשוי להגיע ל-15 מיליארד דולר.

בשוק החליפין, וב-3 בנקים בראשות הבנק הלאומי של כווית ובנק המפרץ המצרי, שער הדולר רשם רמה של 19.66 לירות לרכישה, לעומת 19.69 פאונד למכירה. ב-7 בנקים בראשות הבנק הבינלאומי המסחרי מצרים וההשקעות הערביות, השטר הירוק האמריקאי רשם רמה של 19.63 פאונד לרכישה ו-19.69 פאונד למכירה.

ב-5 בנקים בראשות הבנק הלאומי של מצרים ובנק מיצר, שער הדולר רשם רמה של 19.61 פאונד לרכישה, ו-19.71 פאונד למכירה. שער הדולר הנמוך ביותר היה ב-9 בנקים בראשות Emirates NBD וחברת הבנקאות הבינלאומית הערבית "SAIP", לפי 19.59 פאונד לרכישה, ו-19.69 פאונד למכירה.

המומחה הכלכלי, ד"ר חני ג'נה, הבהיר לאל-ערביה.נט כי הלירה המצרית תמשיך לרדת מול הדולר, כל עוד לא יודיעו על סיום המשא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית ובטרם מצרים תקבל את המימון הצפוי.

מצרים מנהלת משא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית מאז מרץ האחרון, בניסיון להשיג סיוע כספי מהקרן בעקבות הזעזועים הכלכליים שגרמה המלחמה הרוסית-אוקראינית, ועליית הריבית בכלכלות מפותחות.

يفقد 75 قرشًا.. توقعات سعر الدولار مقابل الجنيه في هذا الموعد

קרדיט: מצר 365