דרום קוריאה מתוסכלת ממטוסי האף-35 הפגומים שלה

נראה כי מטוסי הקרב החמקניים מדגם F-35 של דרום קוריאה, אשר היא רואה בהם מרכיב קריטי בהרתעת האיומים הצפון קוריאנים, עומדים בפני אתגרי תחזוקה משמעותיים.

ב-4 באוקטובר, מחוקק דרום קוריאני הצהיר כי מטוסי ה-F-35A של המדינה סווגו כלא מוכנים מבצעית 234 פעמים במהלך תקופה של 18 חודשים עקב תקלות.

חבר הפרלמנט שין וון-סיק ממפלגת הכוח העממית השלטת הציג נתונים של חיל האוויר כדי להראות את הבעיות שיש לחיל האוויר הדרום קוריאני בהפעלת מטוסי ה-F-35 במלוא הפוטנציאל שלהם. הוא הצהיר כי מטוסי הקרב קורקעו 172 פעמים במהלך מסגרת הזמן.

 

הוא גם ציין 62 מקרים שבהם מטוסים יכלו לטוס אך לא יכלו לבצע משימות ספציפיות. שין חשף את המידע, והדגיש את הצורך של צבא דרום קוריאה לעשות מאמץ רב בהחדרה ותחזוקה של כלי נשק מתקדמים כאלה.

Yonhap דיווח כי "מטוסי קרב מהדור החמישי שקורקעו ביצעו משימות בממוצע רק 12 ימים בשנה שעברה ו-11 ימים במחצית הראשונה של השנה". לעומת זאת, במהלך 18 חודשים, מטוסי F-4E ו-F-5 מהדור הישן היו מקורקעים 26 ו-28 פעמים בהתאמה".

עם זאת, חיל האוויר הדרום קוריאני הצהיר כי ה-F-35A השיג את יעד הפעילות שלו של 75%, מה שמצביע על כך שמצב הכוננות המבצעי לא נפגע.

השירות הטכני של חיל האוויר הקוריאני הודה בקושי להשיג חלקי חילוף עבור פגמים בדגם החדש שהושק. עוד ציינה כי תפעל להשיגו בהקדם האפשרי מהיצרן.

חשוב להזכיר כי אוסטרליה עלתה לכותרות כאשר התכוונה להוציא 14.6 מיליארד דולר אוסטרלי (10.87 מיליארד דולר) כדי לתחזק את צי ה-F-35A Lightning II עד 2053.

מטוסי קרב דרום קוריאניים F-35

ב-2014, דרום קוריאה הזמינה 40 מטוסי F-35A עבור חיל האוויר במסגרת חוזה של 6.4 מיליארד דולר. בדומה לחיל האוויר האמריקאי, גם חיל האוויר הדרום קוריאני מפעיל את ה-F-35A, כאשר המטוס הראשון הוצג על ידי היצרן ב-2018.

בינואר 2022 השלימה המדינה את הפריסה של 40 מטוסי F-35A. במרץ 2022 הודיעה דרום קוריאה כי מטוס הקרב של לוקהיד מרטין F-35A Lightning II שנרכש מארצות הברית נכנס לשירות.

ביולי, מטוסי הקרב F-35 חמקניים מארצות הברית ודרום קוריאה שיתפו פעולה במהלך תרגיל בן 10 ימים שמטרתו להזהיר את צפון קוריאה לראשונה.

גף מטוסי הקרב ה-17 של חיל האוויר הדרום קוריאני מפעיל מטוס F-35 מבסיס האוויר צ'ונג'ו. אבל ההתפתחות מגיעה בזמן שבו צפון קוריאה עורכת סדרה של ניסויי טילים שמאיימים על דרום קוריאה.

צי ה-F-35 של דרום קוריאה ערך את מה שמכונה "צעדת פילים" ב-25 במרץ, יום לאחר שפיונגיאנג ביצעה את אחד משיגורי הטילים שלה, במפגן כוח. ביולי הודיעה דרום קוריאה על רצונה לרכוש 20 מטוסי קרב נוספים של F-35A עד 2028 כדי לשפר את יכולות התקיפה האווירית שלה.

נראה כי בחירה זו נעשתה בתגובה לחששות מריכוזי כוחות הצבא האגרסיביים של פיונגיאנג והרחבת ארסנל הטילים שלה.

שר ההגנה דאז, סו ווק, אמר כי "על ידי שימוש במטוס החמקן F-35A, כוח החמקן המסוגל לחדור באופן חמקני ולתקוף מדויק, נשיג ניצחון אסטרטגי מוחץ ונשמור על עמדה צבאית מלאה שתרתיע פעולות נוספות מצד צפון קוריאה, אמר בעודו מתגאה בתרגיל ה"הליכת פיל".

עם זאת, לאור העמדה העוינת ההולכת וגוברת של צפון קוריאה, המידע העדכני על ה-F-35 של חיל האוויר הדרום קוריאני מדאיג.

קרדיט: משרד ההגנה הדרום קוריאני