רוב בארה"ב: "למנוע במו"מ מאיראן להשיג או לפתח נשק גרעיני בעתיד הקרוב"

סקר דעת קהל שפורסם ביום רביעי הראה שרוב האמריקנים תומכים בדיפלומטיה עם איראן כדי לחסום את תוכנית הגרעין שלה, על רקע משא ומתן תקוע שמטרתו להחיות את הסכם 2015.

סקר שנתי שערכה "קרן אירואסיה גרופ" הראה שכ-79 אחוז מהמצביעים האמריקאים סבורים כי ארצות הברית "צריכה להמשיך ולנסות באמצעות משא ומתן למנוע מאיראן להשיג או לפתח נשק גרעיני בעתיד הקרוב".

נשיא ארצות הברית הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין עם איראן ב-2018, וכינה אותו "ההסכם הגרוע ביותר אי פעם" והטיל מחדש סנקציות גורפות על איראן.

אבל הסקר הראה שכ-72% מהרפובליקנים תומכים בדיפלומטיה בנושא הגרעין עם איראן. הסקר לא שאל על פרטים ספציפיים של ההסכם. 

הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן תומך בהחייאת ההסכם, אך המשא ומתן הגיע שוב ושוב למבוי סתום, כאשר איראן דרשה לאחרונה להפסיק את החקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם בנוגע לפעילויות חשודות קודמות. 

הלחץ הפוליטי גבר גם על ביידן למנוע ממנו להקל בסנקציות על איראן על רקע הפגנות גדולות נגד המשטר שפרצו לאחר מותה של צעירה לאחר שנלקחה למעצר על ידי משטרת המוסר.

קרן Eurasia Group סקרה 2,002 מבוגרים בארה"ב בין ה-2 ל-8 בספטמבר.

הסקר הראה גם עלייה באחוז האמריקאים התומכים בשימוש בכוח לגירוש כוחות רוסים אם יפלשו לאחת המדינות הבלטיות, שהן חלק מנאט"ו.

כמעט 65% הסכימו, לעומת פחות מ-50% ב-2021, אם כי התמיכה הייתה גבוהה גם בשנים קודמות. 

ביידן הוביל קמפיין להעניש את מוסקבה ולחמש את קייב על פלישת רוסיה לאוקראינה, אך שלל התקפות ישירות על רוסיה, המעצמה הגרעינית היריבה.

ביידן גם הזהיר כי הוא לא יהסס להגיב לכל מתקפה המכוונת לחברת נאט"ו כלשהי, בהתאם להתחייבויות הברית המערבית להגנה הדדית.

برنامج إيران النووي ..أسرار مخفية ونشاطات تثير مخاوف العالم | حسنى

קרדיט: שידורי חוסנה