איראן מחזקת את נוכחותה באזור שדות הגז שבחומס שבצפון סוריה

המיליציה האיראנית של משמרות המהפכה שלחה תגבורת חדשה לשדה הנפט "אראכ" – “آراك” באזור המזרחי של מחוז חומס, כולל נגמ"שים, כלי רכב בעלי הנעה ארבע גלגלים וכלי רכב משוריינים של BTR.

כתב "נדאא פוסט" מסר כי התגבורת כללה גם אנשי מיליציה עיראקית "חטיבת האדי" והסבירה כי השיירה התפרסה בתוך הכפר "אראכ", קילומטר אחד משדה הנפט.

גורם מקומי ציין כי מחסומים השייכים למיליצית "חטיבת האדי" נפרסו על כביש M20, צפונית מזרחית לשדה התעופה הצבאי של פלמירה, הנמצא בשליטת הכוחות הרוסיים, ולאורך הכביש המוביל לשדה הנפט "אל-היל" – “الهيل”, שנמצא בשליטת המיליציות האיראניות.

לאזור שבין העיר פלמירה בצפון לעיר סוחנה בדרום יש חשיבות רבה הן לרוסיה והן לאיראן, מכיוון שהוא מכיל שדות גז (ג'הר, אל-חיל ואל-אראכ).

יצוין כי רוסיה מסתמכת על שכירי חרב מהארגון הרוסי – "ווגנר" כדי להגן על עובדי חברת "סטרוי טראנס גז" הממוקמת בשדה הגז שער ובשדה זמלת אל-מאהר, שעל גילוים הוכרז לפני כשמונה חודשים.

לצורך כך בנתה רוסיה שני משטחי מסוקים לשינוע כוח אדם על מנת למנוע כל איום פוטנציאלי במהלך הובלתם דרך המדבר (באדיה) הסורי.

בינתיים, איראן מסתמכת על פריסת מחסומים משלה ליד מקומות העבודה של עובדיה בתוך שדה הנפט "אראכ" ומכרות "חניפיס" -“خنيفيس”  באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס.

איראן מחזקת את נוכחותה בחומס עם מיליציה חדשה 

קרדיט: נידאא ניוז