המידע המודיעיני מאחורי התקיפה אמש באזור דמשק

אמש, בלילה שבין שישי לשבת , תקפה ישראל מספר מטרות במרחב דמשק , השייכות לאיראן ולחיזבאללה , כך טוענים מקורות בסוריה.

אמצעי התקשורת הערביים מנסים להעריך מה הביא את ישראל לתקוף דווקא מטרות אלו בעיתוי שנקבע ?

התשובה היותר מעניינת ניתנה על ידי מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון והוא בעל מקורות מידע נרחבים בתוך סוריה ובתוך המערכת הביטחונית הסורית .

לטענתו מידע מודיעיני מאוד מאוד ספציפי שהגיע לידי ישראל הביא אותה לפעול בעיתוי הנוכחי.

מידע מודיעיני

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי "ההפצצות הישראליות כוונו לאתרים בחוות ע'סולה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ובסביבת אזור אל-סיידה זינב ואל-קיסווה באזור הכפרי של דמשק, שם מוצבות מיליציות נאמנות לאיראן".

בהתייחסו לעיתוי התקיפות אמר מנהל מצפה הסורי, רמי עבד אל רחמן, כי ישראל הגיבה למידע שהגיע לידיה בנוגע לפעילות של כמה קבוצות חמושים הנאמנות לאיראן באזור דמשק.

בראיון לאתר החדשות האמריקאי בשפה הערבית –  "אל-חורה", חשף עבד אל-רחמן כי לישראל הגיע מידע על פעילותן של המיליציות הללו ועל כלי הנשק הפרוסים שם, ואמר כי "ייתכן שלישראל הגיע מידע על תנועה חדשה של חיזבאללה או המיליציות של איראן ברחבי אותו אזור".

הוא מעריך כי יתכן והתקיפות באו בתגובה למודיעין שהגיע לאחרונה לישראל וגרם לה לתקוף את אותם אזורים ספציפיים".

אבל הוא חזר והדגיש כי ההתקפות האחרונות כוונו למעשה ל"מחסן נשק ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק".

לדבריו, "אנחנו לא יודעים בדיוק איזה סוג של נשק הועבר למחסן, אבל אומרים שמדובר במערכת טילי קרקע-קרקע, המשמשת ליירוט כלי טייס לא מאויישים , שעשויים להיות של חיזבאללה הלבנוני או משמרות המהפכה האיראניים".

מנהל המצפה ציין כי מרבית מחסני הנשק באותם אזורים (כולל אלה שישראל תוקפת אותם) "שייכים לחיזבאללה הלבנוני".

הערכה נוספת שעלתה בתקשורת הסורית מדברת על כך שהגיע משלוח של נשק איראני חדיש שנחת אך לאחרונה לשדה התעופה של דמשק ומיועד להשלח למחסני חיזבאללה בלבנון כחלק מהכנת הכוחות לעימות אפשרי עם ישראל על רקע האולטימטום של חיזבאללה לישראל שלא להפעיל את שדה הגז כריש הנמצא במלואו בשטח ישראל.

ככל הנראה איראן מפעילה עכשיו מאמץ אווירי מיוחד לצייד את חיזבאללה במיטב מערכות הנשק שיאפשרו לה להתגונן נגד מערך החימוש המשוטט הישראלי המתקדם שהם מעריכים שיופעל בקנה מידה נרחב במקרה של עימות צבאי.

سماء لم تعد آمنة.. ماذا يخفي الدفاع الجوي اليمني؟ | الميادين

קרדיט לתמונה: אלמיאדין