תדירות התקיפות הישראליות על סוריה עולה.. הופצצו מטרות בשדה"ת של דמשק

לאחר התקיפות האחרונות על נמל התעופה הבינלאומי בחלב (צפון סוריה), שהובילו להשבתתו, הופצץ גם נמל התעופה של דמשק  לפני מספר שבועות, מה שהוביל גם להפסקה זמנית של פעילותו בטרם הופעל מחדש.

בלילה שבין שישי לשבת הפציצה ישראל  שוב את נמל התעופה של דמשק – כך מסרו כלי תקשורת סורים.

תמונה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי ההפצצות הישראליות כוונו לאתרים בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ואזור סיידה זינב, וציין כי הטילים הישראלים פגעו במטרותיהם למרות הניסיון של מערכות ההגנה האווירית הסוריות להפיל אותם.

מהמצפה נמסר כי האזור שהותקף כלל מחסנים, מערכת ההגנה האווירית וכלי טייס לא מאויישים.

המתחם שהותקף , כך על פי מקורות זרים נמצא בשליטה מוחלטת של חיזבאללה והאיראנים .

מקור צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות SANA כי, "בשעה 00:45 לערך היום, האויב הישראלי ביצע תוקפנות אווירית עם טילים מכיוון צפון מזרח אגם טבריה, כשהוא מכוון לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק ולכמה נקודות מדרום לבירה דמשק.

המקור הסורי ציין כי "ההגנה האווירית שלנו התעמתה עם טילי התוקפים, והפילה את רובם", וציין כי "התוקפנות הביאה למותם של חמישה חיילים, ולנזקים בחומר".

מקורות אמרו לרשת אל-ערביה/אלחאדת' כי התקיפה הישראלית כוונה למשרד התמיכה של "עוצבת לבנון, סניף דמשק" – "فيلق لبنان فرع دمشق" של משמרות המהפכה האיראניים.

מקורות סורים טוענים כי מטוסי קרב ישראלים ירו טילי אוויר קרקע  מונחים מדגם Spice 1000 לעבר המטרות בתקיפה הלילה.

תמונה

תמונה

קרדיט לתמונות: סוכנויות הידיעות הסוריות

במהלך החודשים האחרונים, הגבירה ישראל את התקפותיה על שדות התעופה בסוריה , על פי מה שאישרו בעבר מספר מקורות מודיעין דיפלומטיים ואזוריים לרויטרס, במטרה לשבש את השימוש ההולך וגובר של טהראן בקווי אספקה ​​אוויריים לאספקת נשק  לבעלות בריתה בסוריה ובלבנון, כולל חיזבאללה.

מקור מודיעיני מערבי, המכיר את מטרות התקיפות הישראליות האחרונות, אישר כי המניע מאחורי השינוי הזה (תקיפה נרחבת על שדות תעופה) הוא השימוש הגובר של איראן בחברות תעופה מסחריות להובלת נשק לשדות התעופה של דמשק וחאלב במקום בהובלה יבשתית. לדבריו, מידע מודיעיני ישראלי הצביע על כך ש"יותר טיסות משמשות" להובלת נשק וציוד צבאי קטן שניתן להבריח בטיסות סדירות מטהראן, במיוחד לאחר שיבוש פעולות התחבורה היבשתית בין סוריה לעיראק.

ראוי לציין שמאז פרוץ המלחמה בסוריה ביצעה ישראל מאות תקיפות אוויריות, מבלי ליטון אחריות על רובן, על אתרי מיליציות איראניות או מרכזי חיזבאללה, אתרי הברחה או אחסון נשק.

מקור סורי מפרט את המטרות שהותקפו:

*- מפקדה צבאית השייכת למשמרות המהפכה האיראניים באזור אלע'סולה – #الغسولة ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק שבה יש גם בסיס הגנה אווירית וכמה מחסנים בתוך חוות המשמשות את המיליציות האיראניות והם ת"פ המפקדה הצבאית.

תמונה

*- גדוד ההגנה האווירית ( הכפוף לחטיבת הגנ"א 75 ) במחוז אלכיסווה – #الكسوة .

תמונה

*- מחסני נשק ותחמושת בתוך גדוד ההנדסה ליד העיירה זכיה.

תמונה

משרד התחבורה הסורי הכחיש שיש איזה שינוי בטיסות בעקבות התקיפה הישראלית וכי הפעילות ממשיכה כמתוכן.

תמונה