5 תוספי מזון הטובים ביותר לקחת

מדפים רבים מלאים בתוספי תזונה המבטיחים תרופות פלא והקלה על תסמיני מחלות , אך רבים אינם פועלים. בעוד שחלקם מספקים יתרונות בריאותיים, חלק מהתוספים עלולים להזיק יותר מתועלת ולמעשה לגרום לך לחלות.

חסרים תזונתיים שכיחים

ד"ר ניקיל קאפור, קרדיולוג ב-Dignity Health St. Mary's, מסביר, "מחסור בתזונה הוא למעשה נפוץ מאוד והמרכזים לבקרת מחלות מעריכים שכ-10% מאוכלוסיית ארה"ב סובלת מתת תזונה. חסרים אלו משתנים במידה רבה על סמך מוצא אתני גיל ומגדר. לדוגמה: שחורים (31%) ואמריקאים מקסיקנים (12%) היו בעלי סיכוי גבוה יותר למחסור בויטמין D בהשוואה לאנשים לבנים (3%).

מוסיפה ד"ר סוזנה וונג, מומחית מורשית לכירופרקטיקה ובריאות עם Twin Waves Wellness, "בהתאם למקום מגורייך, גוון העור והתזונה שלך יהיה תלוי אם אתה זקוק לתוספת. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על האם יש לכולנו את הויטמינים, החומרים המזינים שאנחנו צריכים אז לא ניקח את כל הוויטמינים. ויטמין D הוא כנראה התוסף היחיד שצריך לקחת כל הזמן, כי יש לו השפעה עצומה על איך הגוף שלנו מתפקד."

מה שאתה צריך לדעת על תוספי מזון לפני נטילתם

ד"ר קאפור מסביר, "מבחינת שאלות לגבי נטילת ויטמינים ותוספי מזון, אני חושב שזה צריך להיות אינדיבידואלי, מה שהופך את זה ליותר מדעי ואובייקטיבי. זה יכול להיעשות בהתאם לרמות הוויטמינים של האדם ולהתייחס לכל מחסור. לדוגמה, אם אדם עם "מחסור בויטמין D או ויטמין B12 הרי שרוב האנשים יטופלו בטבלית מולטי ויטמין יומית שצריכה להספיק שכן היא מורכבת מהוויטמינים והתוספים המתאימים."

"כולנו צריכים לזכור 'יותר מדי מכל דבר – מקלקל'", הוא מוסיף. "יותר מדי ויטמינים מסיסים בשומן (ויטמין A, D, E, K) עלולים להוביל לרעילות. אבל אפילו יותר מדי ויטמינים מסיסים במים יכולים להוביל להשפעות ורעילות מזיקות שלא בכוונה."

 

ד"ר וונג אומר, "יותר תוספי מזון זה לא תמיד טוב יותר! בהחלט ייתכן שיש לך רמה גבוהה מדי של הוויטמין בגוף ותוספת עלולה להזיק לך. סידן וויטמין D במינון גבוה במיוחד עלולים להצטבר לרמות  שגורמות לרעילות, ועלולות לגרום לך לחלות קשה." 

"למרות שתוספי מזון יכולים להיות דרך מצוינת להוסיף חומרים מזינים נוספים לתזונה שלך, אין לקחת אותם כתחליף לארוחה", אומר ד"ר רנה ארמנטה, מנתח בריאטרי וכללי מוסמך ב-Renew Bariatrics. אם טתה מקפיד לקחת תוספים, אתה עלול להחמיץ ויטמינים ומינרלים חשובים החיוניים לבריאותך."

"לפני נטילת תוסף כלשהו, ​​חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי כדי לוודא שהתוסף בטוח ולא ייצור אינטראקציה עם תוספים אחרים, תרופות או תוספי תזונה שאדם עשוי לקחת", מסביר ארמנטה. בנוסף, חשוב להיות מודעים לתופעות הלוואי האפשריות של כל תוספים. מאחר ותוספים מסוימים עלולים לגרום לתופעות שליליות כמו בחילות, שלשולים וכאבי ראש."

1- אומגה 3

לדברי ד"ר וונג, "לאומגה 3 יש תפקיד בבריאות המוח, בריאות המפרקים, תפקוד העיניים ומערכת העצבים המרכזית. אם חסר לך ויטמין זה, סביר להניח שיש לך עור יבש – אבל אתה גם בסיכון לדיכאון, כאבי פרקים ובעיות עיניים. בין 1,000 מ"ג ל-3,000 מ"ג ליום הוא המינון המומלץ".

2- פרוביוטיקה

ד"ר ארמנטה מסביר: "פרוביוטיקה הם מיקרואורגניזמים שלדעתכולם מספקים יתרונות בריאותיים בצריכה. הסוג הנפוץ ביותר של פרוביוטיקה הם חיידקים, וניתן למצוא אותם במזונות מותססים כמו יוגורט וקימצ'י, אך מוצעים גם בצורה של תוספי תזונה ותרופות. יש כמות הולכת וגוברת של עדויות המצביעות על כך שפרוביוטיקה יכולה לשפר את בריאות המעיים. פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים השוכנים במעי ועוזרים לשמור על מעיים בריאים. הם יכולים לעזור להילחם בחיידקים רעים, לשפר את ספיגת חומרי הזנה ולתמוך מערכת החיסון".

3- ויטמינים

ניתן לבחור בטבליה המכילה כמות צנועה של סידן (100-400 מ"ג). יתרון אחד של נטילת מולטי ויטמין עם פחות סידן (כגון 200 מ"ג) הוא שיש פחות סיכוי שסידן יפריע לספיגת הברזל.

4- כורכום

ד"ר ארמינטה אומר, "כורכום מלא בנוגדי חמצון ובתכונות אנטי דלקתיות המסייעות בבניית המערכת החיסונית כדי להילחם במחלות ויראליות. הוא גם משפר את הזיכרון, מפחית כאבי פרקים ומוריד את הסיכון למחלות לב. בנוסף, על פי מחקר, תכונותיו של הכורכומין עשויות לסייע לנוגדי חמצון לשפר את בריאות הכבד בכך שהם פועלים כגורם ניקוי רעלים בגוף.

5- שורש ג'ינג'ר

ד"ר ארמינטה מסביר, "לבסוף, יש שורש ג'ינג'ר. ג'ינג'ר הוא תחנת כוח בריאה, עם הרבה יתרונות בריאותיים מדהימים שיכולים לעזור בסילוק הגוף מרעלנים רעים. למשל, הג'ינג'ר ידוע בתכונות האנטי דלקתיות שלו, שיכולות לעזור להפחית כאבים ודלקות. בנוסף, ג'ינג'ר מסייע בטיפול בבחילות והקאות, ומסייע בשיפור העיכול. ג'ינג'ר הוא גם מקור מצוין לנוגדי חמצון שיכולים לסייע בהגנה על הגוף מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים".

5 תוספי מזון הטובים ביותר לקחת

קרדיט: Levent News_ "eatthis"