מסרים לא סימפטיים מהאמירויות כלפי ישראל

*- על רקע הלחימה בעזה: סגן מפקד משטרת דובאי צופה "אסון" שיתרחש בישראל
סגן מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפאן, שהתפרסם אצלנו בעקבות רצח בכיר החמאס מחמוד מבחוח ב-2010 משגר היום מסר לא נעים לאזניים ישראליות נוכח היחסים החמים עם האמירויות. חלפאן באמצעות חשבון הטוויטר שלו (למעלה מ-3 מיליון עוקבים) כתב על רקע הסבב בעזה: "זו קריאה מעומק ליבי לכל מדינות ערב שיש להן יחסים עם ישראל להיפגש כדי להעריך שוב את המצב". חלפאן הדגיש שישראל חייבת להיות רצינית לגבי השלום ו"הכבוד".

"אנו תומכים בקיום יחסים עם ישראל, אך אנו דוחים לחלוטין את המשכם, בזמן שישראל שוללת את זכותו של העם הפלסטיני להקים את מדינתו", הוא כתב.

בהמשך חלפאן צפה שישראל תהיה עדה ל"אסון" בין השנים 2037 ל-2040, כשאמר: "בין השנים 2037 ל-2040, אסון הרסני יתרחש בישראל ". עוד הוא ציין כי "ישראל, באמצעות מעשיה הנתעבים, מרחיבה את בסיס הג'יהאד בקרב כלל המוסלמים", והדגיש כי "הישראלים לא למדו מתהפוכות הזמן".

 

*- משהו רע עובר בימים האחרונים על היחסים החמימים שהורגלנו אליהם עם האמירויות. אתמול דווח על דבריו של סגן מפקד משטרת דובאי והיום עוד אושיית רשת מצטרפת להתקפה על ישראל. האקדמאי ד"ר עבד אל חאלק עבדאללה, הנחשב מקורב לשליט דובאי תקף את בני ארצו היוצאים לישראל למטרות תיירות.

עבדאללה באמצעות חשבון הטוויטר שלו (כ-300 אלף עוקבים) התייחס לתקרית מעצרם בטעות של שני תיירים מהאמירויות בשבוע שעבר לאחר תקרית ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב. לדבריו, התיירים "הותקפו באכזריות על ידי משטרת ישראל" בחשד שהם שייכים לארגון טרור.

עבדאללה כתב: "תייר אמירותי שפוי לא יבקר באדמה פלסטינית גנובה כדי לחשוף את עצמו למצבים שפוגעים בכבודו, אפילו בתואנה של ביקור בירושלים. יש פתווה מהמופתי של ירושלים: כל מי שמבקר בירושלים הנו בוגד".

אפשר לזלזל בדברים ולהגיד שהם לא משקפים את העמדה הרשמית, אבל כשאושיות רשת באמירויות עם מיליוני עוקבים יום אחרי יום מטפטפים סוג כזה של מסרים לא כדאי להשאיר את הזירה הזו ללא תגובה.

PLACES TO VISIT IN THE UAE - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות