הערכה: רוסיה מחפשת דרך "להקפיא את המלחמה" כדי לבנות מחדש את כוחותיה

היועץ הנשיאותי של אוקראינה, מיכאילו פודולק, אישר כי הקרמלין מחפש דרך איך לעצור את הפלישה המסיבית שלו לאוקראינה למשך שישה חודשים, על מנת לבנות עתודות חדשות ולשקם את יחידותיו.

בראיון לעיתון הגרמני "Tagspiegel", ביום ראשון, הוא אמר, "אם למערב נמאס מהמלחמה, רוסיה תכה שוב, במלוא הכוח", לפי מה שדווח באתר הנשיאות האוקראינית .

בנאומו הבהיר כי "אוקראינה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי לשחרר כמה שיותר משטחה, במיוחד בדרום", והוסיף: "ככל שנשיג נשק כבד מהר יותר, כך נסיים את המלחמה הזו מהר יותר".

"הניצחון של קייב יכלול את החזרת השליטה על כל השטחים בגבולות המוכרים הבינלאומית של אוקראינה", ציין היועץ לנשיאות אוקראינה.

קייב זקוקה ליותר נשק כדי "להלחם ביעילות להחזרת השליטה באזורים שמהם הרוסים נסוגים", על פי דיווח של New Voice או Ukrin .

לשם כך, אוקראינה מקווה לתמיכה מקנצלר גרמניה אולף שולץ, שנראה כי הוא פועל להתנתק מיחסי הידידות ארוכי השנים בין מוסקבה לברלין, לפי האתר.

בהקשר זה אמר פודולק, "גרמניה חייבת ללכת בדרך אחרת עכשיו, כדי להבין מי היא רוסיה באמת", והוסיף, "המציאות היא שאנו זקוקים לנשק נוסף ".

לדברי היועץ לנשיאות אוקראינה, "אוקראינה זקוקה ליותר ארטילריה ארוכת טווח, כמו גם כטב"מים".

הוא ציין כי "מערכות הגנה אווירית כמו IRIS-T – שגרמניה אמרה שהיא מוכנה לספק לקייב, תסייע להגן טוב יותר על ערים אוקראיניות מפני תקיפות אוויריות רוסיות".

ביום ראשון, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי דיבר על "חדשות טובות" משותפיה של אוקראינה בנוגע לחבילות הסיוע הצפויות בתחילת השבוע הבא.

זלנסקי ציין כי המצב בדונבאס נותר קריטי, והדגיש כי הצבא האוקראיני עושה הכל כדי לעצור את "התקפת הטרור הרוסית ולהסב אבדות גדולות ככל הניתן  לכוחות הכיבוש", על פי אתר האינטרנט של " הנשיאות האוקראינית " .

IMLebanon | “الخارجية”: ندين بشدة اقتحام باحات المسجد الأقصى

קרדיט: אלחורה ואתר I M LEBANON