סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית: תכנית הגרעין האיראנית מתקדמת מהר מאוד

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "תכנית הגרעין של איראן מתקדמת מאוד מאוד מהר"

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, אמר ביום שלישי לכתבים כי תוכנית הגרעין של איראן "מתקדמת מאוד מאוד מהר" .

ההצהרה הושמעה בעוד שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, הכריז ביום שני כי ארצו רצינית בהשגת הסכם "חזק, טוב ובר קיימא", וציין כי היא בוחנת טיוטת תכנית המוצעת על ידי האיחוד האירופי.

הוא גם אמר, "אם הצד האמריקני יהיה ריאלי ויהיה לו את הגמישות הדרושה, הגעה להסכם לא תהיה מחוץ להישג יד", לפי מה שדווח בתקשורת המקומית.

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הציג טיוטת הסדר על תכנית הגרעין האיראנית, וקרא ביום שלישי לצדדים המשתתפים בשיחות בווינה לקבל אותה כדי למנוע "משבר חמור". "

בורל כתב במאמר לפייננשל טיימס,מאמר בו הוא מתאר את מה שהוא שם כרגע על השולחן כ- "לא הסכם מושלם", אבל "מייצג את ההסכם הטוב ביותר שאני רואה אפשרי, כמתווך במשא ומתן".

הוא ציין כי הפתרון המוצע "מטפל בכל המרכיבים הבסיסיים, וכולל ההסכמות שכל הצדדים השיגו בקושי", והזהיר כי במקרה של דחייה, "אנו מסתכנים במשבר גרעיני חמור".

ראוי לציין שההסכם שנחתם ב-2015 בין איראן לשש מדינות (ארה"ב, צרפת, בריטניה, רוסיה, סין וגרמניה), איפשר הסרת הסנקציות שהוטלו על טהראן, בתמורה להגבלת פעילותה הגרעינית.

بعد تقديمها مسودتين بشأن العقوبات.. إيران تعتبر أن اتفاقًا حول برنامجها  النووي “في متناول اليد” إن أبدى الغرب “حسن نية”.. وإسرائيل تدعو القوى  العالمية لوقف المحادثات فورا | رأي اليوم

קרדיט: אלחורה וראי אליום