גנרל האמריקאי מזהיר מפני התקפות איראניות שעלולות להצית את האזור

מפקד חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון הזהיר כי "מיליציות הנתמכות על ידי איראן" עשויות לחדש את התקיפות באזור נגד אמריקה ובעלות בריתה כאשר המתיחות תחריף, מה שעלול להוביל להסלמה חדשה.

"אנחנו במצב הנוכחי שבו אנחנו לא תחת מתקפה מתמדת, אבל אנחנו רואים כל הזמן תכנון לפיגועים. יקרה משהו שיביא לידי מימוש את התכנון הזה ואת ההיערכות הזאת נגדנו", אמר האלוף אלכסוס גרינקביץ' במסיבת עיתונאים לפני כניסתו לתפקידו החדש בבסיס אוויר אל עודיד בקטאר. .

הוא ציין כי המידע המודיעיני האחרון של ארה"ב מצביע על כך שאיראן נערכת לשלוח מל"טים חמושים ולא חמושים לרוסיה כדי שישמשו אותה במלחמתה באוקראינה, וכי הדבר אינו מפתיע, אבל זה עניין מדאיג.

אלכסוס גרינקביץ' הביע את חששותיו מההשפעה הגוברת של רוסיה וסין באזור, כמעצמות מתחרות על השפעה כלכלית וצבאית במזרח התיכון, לפי סוכנות הידיעות AP.

לפי העיתון, "כוכבים ופסים" גרינקביץ' אמר כי טהראן התאימה את הטקטיקה שלה ועשתה צעדים גדולים במרחב האווירי בזכות המל"טים שלה.

ראוי לציין כי כלי תקשורת מערביים אישרו מוקדם יותר כי איראן סיפקה לרוסיה מספר רב של מל"טים והיא מפקחת על הכשרתם של גורמים רוסיים להשתמש בהם.

קרדיט: קסיון ניוז