אימה בנמל עקבה

דליפת גז רעיל ממכולה בזמן הפעילות בנמל עקבה הביא למותם של חמישה לפחות ולפציעתם של למעלה מ-230 אחרים. מהסרטון של רגע ההתרחשות ניתן לראות כי מדובר בגז בצבע צהוב אם כי השלטונות לא מסרו באיזה חומר בדיוק מדובר. מה שכן נמסר שכוחות מיוחדים הצליחו לבודד את אזור הדליפה.

צוות של הטלוויזיה הירדנית שהגיע למקום שידר כשהוא עוטה על פניו מסכות אב"כ.

עדכון נכון לאתמול שעה -19:15: מספר ההרוגים עלה ל-10 עם למעלה מ-250 פצועים. השלטונות בירדן טוענים כי האירוע התרחש הרחק ממקומות המגורים בעיר הדרומית ולכן לא נשקפת סכנה לתושבים המקומיים.

מעקבה נמסר כי בתי החולים והמרפאות מלאים ולכן חלק מהנפגעים מפונה לבתי חולים בשאר ערי הממלכה. עוד נמסר כי ראש הממשלה בישר ח'סאוונה יצא לעקבה. עוד דווח כי צוותי רפואה וכן ציוד רפואי נשלחו לתגבור התשתית הרפואית בעקבה.

 

הפחד האמיתי בירדן בעקבות הפיצוץ בעקבה
יום אחרי הפיצוץ בנמל עקבה שהביא למותם של 13 בני אדם ולמעלה מ-200 פצועים בירדן החלו היום בחקירת נסיבות האירוע. בירדן טוענים כי המצב תחת שליטה אבל דאגה רבה יש בסוגיה אחת מרכזית שעלולה להותיר את הממלכה ללא סחורה אסטרטגית. ממגורות התבואה של ירדן ממוקמות 600 מטרים בלבד ממקום הפיצוץ. הרשויות הודיעו אמש כי הפעילות בממגורות תופסק ליומיים. במקביל החלו בדיקות לוודא האם התבואה לא זוהמה בגז הכלור הרעיל. עד כה, מסרו השלטונות כי בדיקות ראשוניות הראו כי התבואה תקינה, אבל יש להמתין לתוצאות הסופיות.

גז הכלור שדלף אתמול משמש בעיקר לייצור נייר ובדים, חומרי הדברה, ממיסים וגומי. חשיפה קלה יחסית לחומר הזה באה לידי ביטוי בצריבה בעיניים, באף, שיעול חזק קשיי נשימה וכד'. תופעות אלה צפויות לעבור בתוך כשש שעות מרגע החשיפה הקלה עם טיפול נכון. במידה של חשיפה קשה כפי שקרה אתמול זה עלול להסתיים במוות אך לפני כן בנזקים קשים לראייה, בצקת בריאות וחנק.

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות