תימן- הושק קמפיין בינ"ל חשוב, אבל האם יועיל?

רציתי לספר לכם שביום רביעי ה 25 לחודש, עם סיום סדנה בת יומיים למשפט ההומניטארי הבינלאומי, נציגי ממשלת תימן ונציגת משרד שליח מזכ"ל האו"ם לילדים באזורי סכסוך מזוין השיקו במהלך מסיבת עיתונאים בעיר עדן, קמפיין בינלאומי למניעת גיוס ילדים.

התימנים אומרים שזו יוזמה משותפת של משרד המשפטים התימני ושל האו"ם, במשרד השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם לתימן, לוחשים בשקט שזו הייתה יוזמה שלהם, אבל כולם מסכימים שחייבים לעצור את התופעה של ילדים חיילים.

בעיני, כל השטות הזו של למי מגיע הקרדיט על היוזמה, מגוחכת ואף בזויה, ובהמשך הדברים תוכלו גם להבין מדוע.

כולם נשאו נאומים נרגשים ודיברו בגנות גיוס ילדים, וקראו לחות’ים לסגור את לשכות הגיוס לילדים, ולהפסיק לשלוח ילדים להילחם, וכולם הסכימו ואפילו הצהירו שמקומם של ילדים במוסדות חינוך חינוך, ובמקום ללמוד להילחם, ילדים צריכים ללמוד מדעים ולהעשיר ידע, שיוכלו להוות שער אמיתי לעתיד.

כולם גם הסכימו ואמרו שכולם צריכים לדאוג להבטחת דור ללא אלימות כתוצאה ממלחמות וסכסוכים.

כולם, חוץ מהחות’ים, שכמובן לא היו נוכחים, ולא ממש מעניין אותם מה אומרים נציגי ממשלת תימן או נציגי האום או אנשים בכל העולם, הם ימשיכו בשלהם, לגייס ילדים למיליציות שלהם, להרוס את תימן, ולאמלל את בני עמם.

אני משער שתוכלו לקרוא בערוצי התקשורת, על מסיבת העיתונאים המרגשת שעשו נציגי ממשלת תימן והגברת הנחמדה ממשרד השליח המיוחד של מזכ”ל האו”ם, שבה מספרים לנו שהקמפיין הבינ"ל החשוב הזה, למעשה בא ליישם את התוכנית שנחתמה עם ממשלת תימן בשנת 2014…!

אתם מבינים? האו"ם (נציגי מזכ"ל האו"ם + נציגי UNICEF) וכמובן נציגי ממשלת תימן חתמו בשנת 2014 על תוכנית משותפת, למניעת גיוס ילדים, ומאז המשיכו לנשב רוחות המלחמה הרעה בתימן, החות’ים המשיכו לגייס ילדים-חיילים ולשלוח אותם אל מותם, והעולם כמנהגו נוהג, וישבו ישיבות, כינסו וועדות, כתבו מסמכים, חתמו הסכמים, והחות’ים ממשיכים לגייס ולהרוג ילדים!
אז אני מקווה שאתם מבינים, כי אני – פשוט לא מבין.

אני מקווה שיוכלו להסביר לכם את הדברים שבאמת לא מובנים לי, ולכן לא אוכל לנסות להסבירם, כמו איך בדיוק הקמפיין החדש והאצילי, יוכל לממש את מפת הדרכים שנחתמה בשנת 2018, ובאותה הזדמנות שלא ישכחו להסביר לכם איך יתחילו להוציא לפועל את הנקודות של מסמך העבודה המפורט שאושר ע"י הוועדה הטכנית המשותפת, למניעת גיוס ילדים, שסוכם ואושר ביולי 2021…

אולי מישהו בערוצי התקשורת בישראל ובעולם, יסביר לכם איך הגיעו עכשיו לעוד כינוס חשוב מאוד, שנועד לעצור את התופעה המחרידה של גיוס ילדים ע"י המיליציות החות’יות בתימן, ושכולם מקשקשים, מתכנסים לישיבות חשובות, דנים דיונים חשובים, נושאים נאומים נשגבים, מוצאים מיליונים על קמפיינים וסרטונים סוחטי דמעות על ילדים תימנים שגויסו בכפייה, ע"י צדיקי הדור של המיליציות החות’יות, וכל הפגישות והישיבות, הטיסות בעולם ומסיבות העיתונאים, כל הנאומים הנרגשים והסרטונים המרגשים, הציוצים הזועמים, המחאות הנמרצות, והנזיפות החמורות, כל זה לא הצליח לעצור אפילו גיוס של ילד אחד…!

נשגב מבינתי איך קמפיין בין לאומי, יצליח להזיז לחותים משהו, ולהניע אותם לעצור את גיוס הילדים ולשחרר לביתם, את הילדים-חיילים המופעלים ע"י החותי’ם.

יותר סביר להניח שקמפיין כזה, שהולך לשפוך כסף רב לכיסי “ארגוני סיוע" וארגוני "זכויות אדם" בינ”ל, וכמובן הס מלהזכיר את כל אותן משרות נחמדות הממרקות את המצפון של בעלי התפקידים על חשבון הברון, עם חשבון טיולים ובזבוזים, על חשבון מיסים של אזרחי אירופה, אסיה, אמריקה, ושאר העולם (אופס… סליחה, לא יפה להגיד חשבון טיולים ובזבוזים, אז נקרא לזה חשבון נסיעות והוצאות…) יצליח לעשות דבר אחד אצל החות’ים, וזה למלא את כיסיהם בכסף שנתרם ע”י אומות העולם.

אז אחרי שהצלחתי להטריד אתכם בפוסט מעצבן על מה שמעצבן אותי, בפעם הבאה שאכתוב לכם על תימן, אכתוב לכם על דברים שלא ירגיזו (יותר מדי) ושאולי גם יגרמו לכם לרצות לבקר ולראות תימן קצת אחרת.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: אלאיתיחאד