סין מחזקת נוכחותה במדינות האיים של האוקיינוס השקט

סין ממשיכה לחזק את אחיזתה במדינות האיים של האוקיינוס השקט: שר החוץ, ואנג יי, חתם היום עם ראש ממשלת סמואה, פיאמה נעמי מאטא'אפה, על הסכם "לשיתוף פעולה כלכלי וטכני". "נמשיך לקדם שיתוף פעולה גדול יותר שיפעל ליישום אינטרסים ומחויבויות משותפים", נמסר מהממשלה בסמואה.

 

ואנג נמצא בעיצומו של סיור בעשר מדינות איים באוקיינוס השקט לשיחות שמתמקדות בסוגיות של ביטחון, מסחר ואקלים על רקע הניסיון הסיני לחזק את שליטתו באזור, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם עם איי שלמה שבמסגרתו הממשלה הודיעה על ניתוק הקשרים עם טייוואן בתמורה לסיוע כלכלי מבייג'ינג וגם חתמה על הסכם ביטחוני עם סין.

 

המהלך הסיני מגיע על רקע המהפך בבחירות באוסטרליה והממשלה החדשה של אנתוני אלביזי כבר נדרשת לטפל באתגר במרחב ההשפעה המסורתי שלה. שרת החוץ, פני וונג, ביקרה אתמול בפיג'י ונפגשה עם ראש הממשלה, פרנק ביינימרמה, לקראת הגעתו של ואנג השבוע. "זו הייתה פגישה נפלאה", אמר ביינימרמה. "אנחנו לא בכיס של אף אחד".

 

לנוכח ההסתייגויות מאוסטרליה, הצהיר ואנג כי ארצו מוכנה לשיתוף פעולה משותף עם אוסטרליה וניו זילנד כדי לקדם את האינטרסים של מדינות האיים וטען כי ארצו אינה מעוניינת להשיג זכויות בלעדיות. "אנחנו לא רוצים להתחרות עם אף אחד ותמיד התנגדנו למשחקים של סכום אפס", אמר.

האוקיינוס השקט – ויקיפדיה

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט למפה: ויקיפדיה