תת אלוף – רופא סורי, שניהל בתי חולים רבים, מת בנסיבות מסתוריות

כלי תקשורת המקורבים למשטר הסורי התאבלו על רופא צבאי בכיר במיליציה של אסד שמת ב"נסיבות מסתוריות", לאחר תקופה ארוכה שבילה בבתי החולים של המשטר, שהואשם בעינויים והריגת עצורים סורים במהלך שירותו בבתי חולים צבאיים בשנים האחרונות.

בעמודים ב"פייסבוק", לרבות בדף "בית החולים הצבאי תשרין" ב"פייסבוק" שלשום, נכתב כי הקצין, תא"ל דוקטור (בדימוס) פאואז חאירואט, מת בעיר הולדתו בעיר ג'אבלה "תחת נסיבות מסתוריות", בעוד מקורות העלו כי הוא כנראה חוסל.

באמצעות מחקר וחקירה, נמצא כי תא"ל חאירואט היה מנהל בבית החולים הצבאי תשרין בדמשק במהלך השנים הקודמות, ולאחר מכן שימש כמנהל בית החולים הצבאי אזרק בלטקיה עד מותו, ומקורות מקומיים אישרו כי הוא נמצא בבריאות טובה בתקופה האחרונה. 

הוא היה קצין רופא בשורות המיליציה כשהואשם בעינויים של עצירים סורים בזמן שמילא תפקידים מנהליים בבתי חולים צבאיים בדמשק ולטקיה, לפי פעילים ומתנגדים סורים, שאישרו כי הוגשו נגדו תביעות רבות בבתי משפט באירופה בגין הריגת חולים ופצועים עצירים במהלך מלחמה האזרחים הסורית.

בעמוד "ג'אבלה מאדהמיה" (של האופוזיציה) נכתב כי דוקטור חאירואט, "שסבו הגיע מאיסקנדרון במאה הקודמת", היה מקורב למשטר אסד ולהנהגתו, והוא הגיע לדרגות גבוהות ולתפקידים בכירים "כתוצאה מאמון ההנהגה".

הערה: משטר אסד נוהג לחסל כל מי שהיה מעורב בפשעים נגד האנושות שבצעו בכירי משטר אסד כדי לא להשאיר עדים במקרה והנשיא אסד יועמד לדין בפני בית משפט בין לאומי.

קרדיט: אוריינט ניוז