משלוח סמים חושף את מעורבותה של מיליציית "חיזבאללה העיראקית"

לרשת החדשות הסורית – "נהר מדיה" נודע ממקורות פרטיים כי צוותי מעקב המזוהים עם המודיעין של המיליציה "הגיוס העממי" עצרו מספר חברי מיליציה של "חיזבאללה" עיראק , כשברשותם 5 קופסאות של כדורי סם  (קפטגון).
לפי המקורות, גורמי מודיעין של מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית עצרו את הפעילים עם סמים ברשותם בצד העיראקי, לאחר שהובאו במהלך היום מהצד הסורי לחקירה בחשד של סחר בסמים.
המקורות הוסיפו כי מחקירות ראשוניות עלה כי הכדורים הנרקוטיים (קפטגון) היו שייכים למבריח מהעיר חומס, שהביא אותם מוקדם יותר מלבנון לחומס ומשם לעייר הגבול אל-הארי באזור הכפרי אל-בוקמאל , בסמוך לגבול העיראקי, לשם מסירתם לאנשי מיליציית "חיזבאללה", שנטלו אחריות על מסירתם לצד העיראקי תמורת סכום כסף גדול.
ראוי לציין כי מיליציית "חיזבאללה" העיראקית הוציאה פקודות לחבריה לשמור על שתיקה בנוגע לאירוע, והגורמים שנעצרו הועברו לבגדד.

הערה ברקע הידיעה: אין להתרשם מהאירוע ולחשוב שהמיליציות העיראקיות החלו ככה פתאום ביום בהיר אחד להלחם בסחר בסמים בשטחם  כי כל המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן הפועלות במעברי הגבול בין סוריה לעיראק מעורבים עד מעל ראשם בסחר בסמים המהווה מקור הכנסה ומחיה עיקרי עבור פעילותם הצבאית. היקף סחר הסמים העצום המתרחש באזור מוערך במאות מיליוני דולר ומעברי הגבול הם רק תחנה אחת במסע של משלוחי הסמים לעבר עיראק ומדינות המפרץ . 

קרדיט: נהר מדיה