התארגנות פוליטית בדרום סוריה מכריזה על שלב חדש במאבק נגד משטר אסד

מפלגת "אלליואא'" – حزب “اللواء” הסורית, שמרכזה במחוז א-סויידאא' שבדרום המדינה, הודיעה על תחילתו של שלב חדש במאבק בשחיתות של משטר אסד , איראן ומיליציית חיזבאללה הלבנונית.

המפלגה פרסמה הודעה המאשרת את נחישותה להמשיך במאבק האזרחי נגד משטר אסד , שחילק את סוריה לכמה תחומי השפעה, וגרם לעקירת מיליונים מתושביה, ולמרות זאת היא דורשת מהעם לציית לה ולשמור על כבודה.

המפלגה הבהירה כי היא פתחה בקמפיין שיכלול בתחילה את מחוז א-סויידאא' , ולאחר מכן בדעתה להרחיבה לכל אזורי דרום סוריה. לדבריהם הקמפיין יכלול פרסום מידע החושף את השחיתות של הרשות השלטת, תוך מתן ביטוי למידת הבוז שרוחש העם עקב כך לשלטון המרכזי בסוריה.

בהודעה הוסיפו כי המשטר אפשר לאיראן ולמיליציות שלה להפוך את אזורי דרום סוריה למרכז לייצור והברחות סמים למדינות האזור.

אתר החדשות הלבנוני –  "אל-מודון" – “المدن”  ציטט את ראש מפלגת "אלליואא'" , מאליק אבו ח'יר, שאמר כי הוא מצפה שהמשטר ינסה לשבור את אותו מאבק שליו באמצעות כוחות הביטחון, אך הוא אישר כי מפלגתו נכונה לכל תגובה.

השליטה של ​​משטר אסד על מחוז א- סויידאא' כיום היא חלקית בלבד, שכן פועלים באזור זה מספר פלגים חמושים מקומיים, שאינם מקבלים את מרות המשטר , מה שגורם מעת לעת עימותים בין הפלגים הללו לבין קבוצות מקומיות אחרות שגוייסו על ידי שרותי  המודיעין של אסד במטרה לכפות את מרות השלטון המרכזי גם על חבל ארץ זה.

حزب في السويداء يعلن البدء بمرحلة نضال جديدة ضد نظام الأسد

קרדיט : https://eldorar.com/