מיליציות איראניות מגרשות יחידות צבא סורי במזרח המדינה הנאמנות לרוסים

מיליציות איראניות תפסו מתחם צבאי השייך לכוחות אסד , סמוך לגבול עם עיראק , כחלק ממאמציהן להרחיב את השפעתן תוך ניצול העיסוק הרוסי באוקראינה.

אתר החדשות –  אל- חאדאת ( שלוחה של רשת אלערביה) דיווח כי מיליציית " פאטימיון " האפגנית, הנאמנה לאיראנים, השתלטה על מפקדת מיליציית ההגנה הלאומית של המשטר הסורי , סמוך לגבול עיראק , בנקודה המשמשת  לפעילות הברחה בין שתי המדינות.

האתר הוסיף כי המיליציה גירשה את אנשי המשטר מבניין ההגירה והדרכונים לשעבר, סמוך לכניסה לעיר אלבוקמאל , ובאזור "אלכתף" – “الكتف”, בפאתי אותה עיר, במזרח מחוז דיר א-זור.

האתר הסביר שאנשי מיליציית ה"פאטימיון " פרצו את מנעולי המפקדה והרסו את תכולתה, וזרקו אותם החוצה, לאחר שנתנו למיליציה הפרו-רוסית של המשטר אולטימטום לפני פינויים.

בחודשיים האחרונים ניצלה איראן את עיסוקה של רוסיה בפלישה לאוקראינה כדי להשתלט על אתרים חדשים שהיו קודם לכן בשליטת מיליציות פרו-רוסיות, במיוחד באזורים הכפריים של מחוזות חומס ודיר א-זור.

אזור אל – בוקמאל הסורי , על הגבול עם עיראק , נחשב לאחד האזורים החשובים ביותר בשליטת המיליציות האיראניות בסוריה , מכיוון שהוא ממוקם על נתיב האספקה ​​לעיראק ולאחר מכן לאיראן , ובשל היותו צומת תעבורה מרכזי בנתיב הברחת כלי נשק וציוד חבלה.

מיליציות איראניות תופסות עמדת כוחות אסד ליד הגבול עם עיראק

קרדיט: https://eldorar.com/