מושל פלורידה נגד מיקי מאוס- מבטל המעמד המיוחד של חברת ולט דיסני

דון דה סנטיס חתם על החוק החדש שמבטל את המעמד המיוחד שאפשר לחברת וולט דיסני לנהל את השטחים שסביב פארקי השעשועים שלה במדינה במשך 55 שנה, וזאת אחרי שענקית הבידור מתחה ביקורת על החוק החדש של הרפובליקנים במדינה שאוסר ללמד על נטייה מינית בבתי הספר.

רובע רידי קריק הוקם דרומית מערב לאורלנדו במאי 1967 כדי להעניק לחברת דיסני את השליטה המלאה על השטחים שבהם ממוקמים הפארקים וסביבם. במסגרת החוק, דיסני קיבלה אחריות למלא לספק שירותים עירוניים כדוגמת בניית כבישים, כיבוי אש ושיטור, ואף זכתה לפטור מביורוקרטיה ומתשלום מסים על שירותים לטובת הציבור.

במשך 55 שנה, ההסדר פעל לטובת שני הצדדים, כאשר דיסני שלטה על שטח של יותר ממאה קמ"ר שכולל כיום ארבעה פארקי שעשועים, שני פארקי מים, מתחם ספורט ושתי ערים. במקביל, מדי שנה הגיעו כ-50 מיליון מבקרים וכלכלת פלורידה הרוויחה יותר מחמישה מיליארד דולר.

אולם בחודש שעבר, נכנס לתוקפו החוק המכונה על ידי מתנגדיו והתקשורת "אל תגידו הומו", שאותו קידמו הרפובליקנים ואשר נועד להגביל לימודים ושיחות הקשורים לנטייה מינית וזהות מגדרית בגני הילדים בבתי הספר. בדיסני הצטרפו לגינויים נגד החוק והודיעו כי יילחמו לביטולו וכי גם לא יתרמו יותר לקמפיינים פוליטיים אחרי במשך שנים סייעו לרפובליקנים. בשל כך, דה סנטיס יצא נגד דיסני והודיע השבוע שהוא יפעל לביטול המעמד המיוחד. ביום רביעי, אישר הסנאט המדינתי את הצעת החוק, אתמול הצטרפו גם הרפובליקנים בבית הנבחרים המדינתי והערב חתם המושל על ביטול המעמד החל מ-1 ביוני 2023.

עם זאת, הרפובליקנים הודו כי עדיין לא ברור מה תהיה ההשלכה של המהלך על הכלכלה המקומית, כאשר הדמוקרטים הזהירו כי התושבים עלולים לשלם מסים גבוהים יותר כתוצאה מביטול ההטבות לדיסני. הנשיא ג'ו ביידן גם התייחס למהומה בפלורידה והאשים כי המאבק הרפובליקני נגד מיקי מאוס אינו מעיד על עקרונות שמרניים. "מה לכל הרוחות קורה פה?", תהה.

חברת וולט דיסני – ויקיפדיה

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי          קרדיט לתמונה: ויקיפדיה