המשטר הסורי מכחיש קיום פגישה ביטחונית עם טורקיה ברוסיה

היום, שבת, הכחיש המשטר הסורי את השמועות על פגישה ביטחונית סורית-טורקית בראשות מנהל המשרד לביטחון לאומי, האלוף עלי ממלוכ, עם ראש שירותי הביון הטורקי, האקאן פידן, בבירת רוסיה מוסקבה.

אתר האינטרנט של המשטר "אל-בעת' מדיה "  ציטט מקורות שלדבריו "עודכנו" באומרו כי "כל מה שמתפרסם באתרים מסוימים ובדפי מדיה חברתית על פגישה ביטחונית סורית-טורקית במוסקבה  בראשות האלוף עלי ממלוק והקאן פידן היא ידיעה שקרית ושגויה."

המקורות האלמוניים הוסיפו כי הדלפות דומות דווחו על ידי התקשורת הטורקית לפני זמן מה.. סוריה הכחישה אותן בזמנו.. כולן – בעבר ובהווה – הן לא יותר מתעמולה תקשורתית טורקית עם התקרבות הבחירות לנשיאות בטורקיה .

ביום חמישי האחרון פרסם העיתון הלבנוני "אל-מודון" דיווח שבו, בציטוט מקור ממפלגת הצדק והפיתוח השלטת בטורקיה,  שאישר כי מוסקבה תארח פגישה בדרג של ראשי שירותי המודיעין של טורקיה ושל סוריה, וציין כי "הפגישה הביטחונית שנערכה לפני מספר ימים עסקה סתם בנושאי ביטחון ומודיעין."

פקיד טורקי בכיר אישר בעבר, באמצע ינואר 2020, כי הקאן פידן, ראש שירות הביון הטורקי, פגש את ראש המשרד לביטחון לאומי של המשטר, עלי ממלוק, במוסקבה, בפגישה הרשמית הראשונה בין שני שירותי המודיעין בשנים האחרונות.

ב-4 באפריל פרסם העיתון הטורקי, Hurriyet , דו"ח המצטט את מה שהוא כינה "מקורות ממשלתיים" בו אמר כי ישנה הזדמנות חדשה לנרמל את היחסים בין ממשלת טורקיה לממשלת משטר אסד, וכי השיחות המתמשכות בין רוסיה לאוקראינה, שבהן תורכיה ממלאת תפקיד המתווך, תיצור הזדמנות חדשה לכינון יחסים בין המשטר הסורי לממשלת טורקיה.

קרדיט : ערוץ סוריה טי וי