אתר לבנוני: חיזבאללה איבד את מיטב מפקדיו במהלך המלחמה בסוריה

אתר לבנוני חשף אבדות גדולות שספגה מיליציית חיזבאללה הלבנונית , במהלך מלחמת האזרחים בסוריה , כולל מפקדים מנוסים מאוד, שהשתתפו בעימותים עם ישראל.

לפי האתר "קול ביירות הבינלאומי", כמה ממפקדי המיליציה של חיזבאללה הלבנוני נפלו קורבן לעסקים החשודים שהארגון סיכם עם מפקד דיוויזיה 4 –  מאהר אל-אסד .

הוא הוסיף כי מלחמת המאפיה בין כוחות דיוויזיה 4 בראשות מאהר אל-אסד , לבין המיליציה של חיזבאללה, גרמה לזה האחרון אבדות בלוחמים ובמפקדים , שחלקם קשורים להתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי.

האתר הלבנוני טוען כי אחיו של נשיא המשטר הסורי, מאהר אל-אסד , שיתף פעולה בחשאי עם הרוסים כדי לפקח על תנועותיהם של כמה מבכירי חיזבאללה , במטרה להיפטר מהם, ובהתאם לכך הרג חלק גדול מהם.

האתר האשים כמה קצינים ביחידה של מאהר אל-אסד בהדלפת מידע מסווג בעקיפין על מיקומם של מפקדי חיזבאללה הלבנוני , כדי שכוחות המורדים הסורים יוכלו להפציץ או לתקוף אותם.

לחיזבאללה הלבנוני בסוריה , מאז תחילת מלחמת האזרחים, נגרמו אלפי הרוגים ופצועים, רובם בידי כוחות המורדים, בעוד שמפקדים רבים מתו בנסיבות לא ידועות, במיוחד באזורים הכפריים של דמשק וחומס.

אתר לבנון: חיזבאללה איבד את מיטב מנהיגיו במהלך המלחמה בסוריה

קרדיט : אלדראר א-שאמיה