איראן פועלת למלא את הוואקום הרוסי בסוריה

אתר המחסנים האסטרטגיים של מהין נמצאים כעת בשליטת טהרן, דיוויזיה 4 וחיזבאללה הלבנוני.

כשרוסיה עסוקה במבצע הצבאי באוקראינה, מיליציות איראניות בסוריה פועלות למלא את החלל.

מיליציות איראניות התפרסו במיקום אסטרטגי במרכז סוריה לאחר נסיגת המיליציות הסוריות הנאמנות לרוסיה, לשם הגיעה תגבורת ענק ממשמרות המהפכה האיראנים, שכלל כ-40 כלי רכב צבאיים ויותר מ-17 מכוניות וטנדרים מצוידים במקלעים בינוניים ועוד כשבהם לוחמי חיזבאללה הלבנוני, בנוסף למספר כלי רכב משוריינים וכלי רכב צבאיים של דיוויזיה 4 של כוחות המשטר ועשרות מחייליה, במהלך היומיים האחרונים, למחסנים הצבאיים של מהין ממזרח לחומס – כך דיווחו מקורות מקומיים לעיתון אשרק אל-אווסט.

שליטה בתחומים אסטרטגיים

התפרסות הכוחות האיראנים הגיעה לאחר נסיגה מוחלטת של הכוחות הרוסיים, בהם גורמים מקבוצות "ווגנר" וכ-200 לוחמי גייס 5 הנאמנים לרוסיה, בנוסף ליותר מ-23 כלי רכב צבאיים שהיו עמוסות בתחמושת, חומרים לוגיסטיים ואמצעי תקשורת.

המקורות גם טענו כי הכוחות הנאמנים לרוסיה נסוגו לכיוון נמל התעופה הצבאי של פלמירה, מזרחית לחומס, וציינו כי 5 מסוקים ליוו את הכוחות הרוסיים במהלך נסיגתם ממחסני מהין.

לאחר נסיגה רוסית זאת המחסנים האסטרטגיים של מהין הפכו כפופים לחלוטין למיליציות האיראניות, לדיוויזיה 4 ולחיזבאללה הלבנוני.

הרוגים ופצועים ב-3 פיגועים נגד חיזבאללה הלבנוני באזור הכפרי של חומס -  Nziv.net

חשש מתקיפות ישראליות

ראוי לציין שההתפתחויות הללו הגיעו עם מה שאמר שר הביטחון הישראלי בני גנץ ביום שני האחרון על האפשרות שארצו תמשיך לתקוף מטרות איראניות בסוריה.

זאת על רקע תנועות אינטנסיביות ויוצאות דופן של המיליציות המזוהות עם איראן באזורים שונים בשטח סוריה, תנועות אלו מתבטאות בפעולות פריסה מחדש ושינוי הערכות במהלך הימים האחרונים מחשש לתקיפות ישראליות.

מיקום אתר מחסני מוהין:

קרדיט : אלערביה