צבא תימן הנאמן לאיראן הצליח להפיל השבוע 3 כטב"מי ריגול מתוצרת ארה"ב

הכוחות המזוינים של תימן הודיעו אתמול, יום שני, על הפלת כטב"מ ריגול " Scan Eagle " מתוצרת ארה"ב , בזמן שהוא מבצע פעולות עוינות במרחב האווירי של מחוז הגבול של חראד שבמחוז חג'ה.

PARIS AIR SHOW: ScanEagle finds 'sweet spot' as globally ubiquitous airborne sensor | News | Flight Global

דובר הצבא, תא"ל יחיא סארי, אמר בהצהרה קצרה, "ההגנה האווירית שלנו הצליחה להפיל כטב"מ ריגול מתוצרת אמריקאית ( Scan Eagle ), בעזרת נשק מתאים, בזמן שהוא ביצע פעולות עוינות הבוקר במרחב האווירי של מחוז חראד בנפת חג'ה".

ביום שישי האחרון, 25 בפברואר, יירטה ההגנה האווירית של תימן מל"ט ריגול דגם MQ1 מתוצרת ארה"ב השייך לחיל האוויר של איחוד האמירויות בזמן שהוא ביצע משימות עוינות במרחב האווירי של נפת אל-ג'וף.

MQ1 Predator 3D Model $100 - .lwo .xsi .obj .max .flt .fbx .3ds - Free3D

 באותו יום, יום שישי, יירטה מערכת ההגנה האווירית כטב"מ ריגול דגם Scan Eagle מתוצרת ארה"ב בזמן שביצע פעולות עוינות במרחב האווירי של מחוז ג'ובה בנפת מאריב.

כטב"מ ה-Scan Eagle מאופיין בגודלו הקטן בהשוואה למקביליו בצבא הסדיר, דבר המקל על הובלתו, הוא מצויד גם במצלמה אלקטרו אופטית ומצלמת אינפרא אדום נוספת.

כלי טיס מסוג זה הופיע במהלך המלחמה האמריקאית בעיראק וביצע יותר מ-1,000 גיחות מעל אזורים עיראקים.

כדאי לשים לב שהכוחות התימנים הנאמנים לאיראן לא הצליחו לזהות מי המפעיל מאחורי כטב"מי ה-Scan Eagle שהופלו לאחרונה.

ולאור מקבץ ההפלות הנדיר לא נותר אלא לשאול האם האיראנים הצליחו להתקין בצבא תימן ציוד לחימה חדיש מתוצרתם ללחימה בכטב"מים כולל אלו הפועלים בגובה רב?